Όπως τονίζουν η απόφαση του υπουργού Παιδείας είναι αντισυνταγματική, καθώς για τον καθορισμό των ωρολογίων προγραμμάτων των σχολείων απαιτείται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος και όχι η έκδοση υπουργικής απόφασης όπως έγινε στην συγκεκριμένη περίπτωση.

Παράλληλα, επισημαίνουν ότι εισάγονται εξαιρέσεις από την δυνατότητα εγγραφής μαθητών στα ολοήμερα Δημοτικά σχολεία, καθώς εγγράφονται κατά προτεραιότητα οι μαθητές των οποίων και οι δύο γονείς εργάζονται ή είναι παιδιά πολύτεκνων οικογενειών ή οι γονείς πάσχουν από χρόνιες παθήσεις ή οι γονείς έχουν ενταχθεί σε πρόγραμμα απεξάρτησης.

Στο ΣτΕ προσφεύγουν και 300 αναπληρωτές και ωρομίσθιοι δάσκαλοι, που ζητούν να ακυρωθεί η ίδια απόφαση του υπουργού Παιδείας κατά το σκέλος εκείνο που προβλέπει ότι η διδασκαλία του μαθήματος της αισθητικής αγωγής – μουσικής ανατίθεται σε δασκάλους. Όπως τονίζουν στην προσφυγή τους, οι δάσκαλοι δεν έχουν τη στοιχειώδη κατάρτιση και εξειδίκευση, όπως και πλήρη ακαδημαϊκή ανάλογη μόρφωση για να διδάξουν το μάθημα της μουσικής, όπως προβλέπει η υπουργική απόφαση.