«Θα κάνουμε τα πάντα, προκειμένου να μην περάσει στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας «ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις», καθώς οι επιμέρους αλλαγές που πρόκειται να γίνουν, δεν μας καλύπτουν», δήλωσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, Αντώνης Νταλακογιώργος, στην κοινή συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και η Ένωση Λιμενεργατών του ΟΛΠ, με άλλους φορείς της ναυτιλίας.
 
Ο A. Νταλακογιώργος είπε ότι η «σημερινή 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση των ναυτικών είχε επιτυχία σε όλα τα λιμάνια της χώρας, παρά τις προσπάθειες τρομοκράτησης και εκφοβισμού με την πολιτική επιστράτευση της κυβέρνησης στην τελευταία κινητοποίηση», και ζήτησε για άλλη μία φορά την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου.
 
Για νομοσχέδιο «σκούπα» που έρχεται να ισοπεδώσει θέματα που έχουν να κάνουν με τη ναυτιλία και να ξεπουλήσει τα λιμάνια, έκανε λόγο ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας, Γιώργος Γεωργακόπουλος.
 
Πρόσθεσε ότι η ιστορία των λιμανιών ξεκινάει επί υπουργίας Κεφαλογιάννη, όταν η Cosco δεσμευόταν για 4.000 θέσεις εργασίας και σήμερα έχει προσλάβει 240 εργαζόμενους και έχει «νοικιάσει» ορισμένους άλλους.
 
Δήλωσε κατηγορηματικά αντίθετος σε οποιαδήποτε σενάριο, είτε της πώλησης μετοχών ή της παραχώρησης υπηρεσιών των λιμανιών, και τάχθηκε υπέρ της διατήρησης του δημοσίου χαρακτήρα τους.
 
Υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση, χωρίς να έχει κάνει καμία μελέτη κόβει τη χώρα σε τέσσερα λιμενικά δίκτυα, ενώ εξέφρασε την απορία του για ποιο λόγο ενοποιείται το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με τη Θεσσαλονίκη, αφού μπορεί να αναπτυχθεί από μόνο του.
 
Ο Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Λιμενεργατών του ΟΛΠ, Γιώργος Γώγος, επεσήμανε ότι η τρόικα δεν επιθυμεί συλλογική εκπροσώπηση σε κανέναν εργασιακό χώρο, κάτι όμως που ενώνει όλους τους εργαζόμενους στη ναυτιλία και δήλωσε ότι οι τοπικές κοινωνίες των νησιών έχουν ενημερωθεί για το τι θα συμβεί μετά την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου.
 
Ο εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Υπαλλήλων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Δημήτρης Γκερλές, δήλωσε ότι τα τελευταία 10 χρόνια το υπουργείο συνεχώς ανασυγκροτείται, ενώ αναφερόμενος στο πολυνομοσχέδιο, υποστήριξε ότι αυτό που επιχειρεί είναι να επαναφέρει το Λιμενικό Σώμα, όπως ήταν τη δεκαετία του 60, καθιερώνοντας ένα σύστημα απόλυτης γραφειοκρατίας με 9 υπογραφές για κάθε έγγραφο, με μοναδικό στόχο να βρουν «δουλειά» οι ναύαρχοι, που υπάρχουν στο Λιμενικό.
 
Δεν είναι τυχαίο, πρόσθεσε, ότι δεκάδες απόστρατοι είναι υπάλληλοι ναυτιλιακών εταιρειών και έκανε λόγο για διαπλοκή μέσα στο υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να εξυπηρετηθούν σε θέσεις οι ένστολοι.
 
Ο πρόεδρος του συλλόγου των υπαλλήλων του υπουργείου Ναυτιλίας, Σπύρος Στρομπούλας, είπε από την πλευρά του ότι δεν έχουμε κόντρα με το Λιμενικό, αλλά υπάρχει μία πραγματικότητα στον Πειραιά που πρέπει να τη δούμε, λιμνάζουν άτομα γι’ αυτό προσπαθούν να τους βάλουν και να τους τακτοποιήσουν σε διοικητικές θέσεις.
 
Το πρωί της Τετάρτης, οι υπάλληλοι του υπουργείου Ναυτιλίας, στα πλαίσια της 24ωρης απεργίας με αφορμή το πολυνομοσχέδιο, πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας, έξω από το κτίριο της Ακτής Βασιλειάδη.
 
Ο βουλευτής Α΄ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ, Θ. Δρίτσας, μιλώντας προς τους απεργούς εργαζόμενους του υπουργείου, επεσήμανε ότι το νομοσχέδιο ακόμα και αν ψηφιστεί στη Βουλή, θα συναντήσει προβλήματα στην εφαρμογή του, καθώς εισάγει διατάξεις που απορυθμίζουν το σύνολο σχεδόν της ναυτιλιακής και λιμενικής δραστηριότητας, και γι’ αυτό, συμπλήρωσε, έχει ήδη απορριφθεί από τη μεγάλη πλειοψηφία των φορέων που εμπλέκονται με τη ναυτιλία.
 
Σύμφωνα με πληροφορίες, όλοι οι φορείς της ναυτιλίας αποφάσισαν να συνεδριάσουν εκ νέου, προκειμένου να αποφασίσουν την περαιτέρω στάση τους, ενώ δεν αποκλείεται να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους.
 
Σημειώνεται ότι η συζήτηση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας «Ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις» στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ολοκληρώθηκε.
 
Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να εισαχθεί στην Oλομέλεια προς ψήφιση.