Α. Νομοσχέδιο για τον Αιγιαλό
 
 Αντικαθίσταται ένας μη λειτουργικός, από πολλές απόψεις, νόμος (2971/2001), ο οποίος δυσχεραίνει τις αναπτυξιακές δράσεις.
 
    Οριοθετείται σε σύντομο χρονικό διάστημα (έξι με δώδεκα μήνες), με χρήση νέας τεχνολογίας (ορθοφωτοχάρτες Κτηματολογίου) το 100% του αιγιαλού, σε όλη την επικράτεια, έναντι του μέχρι σήμερα χαραχθέντος 8%.
 
    Απλοποιούνται και επιταχύνονται οι διοικητικές διαδικασίες αδειοδότησης για επιχειρηματικές χρήσεις και έργα εντός του αιγιαλού και του θαλάσσιου χώρου και προσαρμόζονται στις νέες επιχειρηματικές ανάγκες, με βασικό κριτήριο την περιβαλλοντική διάσταση.
 
    Επαναπροσδιορίζεται, προς το δικαιότερο, ο τρόπος υπολογισμού του οφειλόμενου στο Δημόσιο ανταλλάγματος για χρήση αιγιαλού, παραλίας και θαλάσσιου χώρου, με θεσμοθέτηση αντικειμενικών και σαφών κριτηρίων και διαφανούς διαδικασίας.
 
Β. Νομοσχέδιο για τη ρύθμιση της δυνατότητας εξαγοράς από ιδιώτες κατεχομένων ακινήτων του Δημοσίου.
 
     Επιλύεται ένα υπαρκτό κοινωνικό πρόβλημα, αυτό της μακρόχρονης παράνομης κατοχής δημοσίων κτημάτων από ιδιώτες, για την αντιμετώπιση της οποίας υφίσταται δυσχέρεια επιβολής της κείμενης νομοθεσίας λόγω : α. Έλλειψης κατάλληλων οργανωτικών υποδομών των αρμόδιων υπηρεσιών β. Κοινωνικών λόγων.
 
    Εκκαθαρίζεται το χαρτοφυλάκιο της Δημόσιας Περιουσίας.
 
    Διευρύνονται και απλοποιούνται οι προϋποθέσεις ένταξης στη ρύθμιση, σε σχέση με το προηγούμενο νομικό καθεστώς, που απαιτούσε εισοδηματικά κριτήρια.
 
    Το τίμημα ορίζεται στο ύψος της αντικειμενικής αξίας κάθε ακινήτου, σε σχέση με χαμηλότερα τιμήματα προηγούμενων νόμων.
 
    Αναμένονται άμεσα έσοδα, από το τίμημα εξαγοράς.
 
    Αναμένονται σταθερά ετήσια έσοδα από: α. Την ένταξη των εξαγοραζόμενων δημοσίων κτημάτων στο σύστημα φορολογίας ακινήτων β. Τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων κτισμάτων επί των εξαγοραζόμενων ακινήτων γ. Τη διενέργεια φορολογητέων πράξεων διαχείρισης από τους νόμιμους πλέον ιδιοκτήτες (πωλήσεις, ενοικιάσεις, δωρεές, γονικές παροχές κλπ).
 
Γ. Νομοσχέδιο για την εξωδικαστική επίλυση ιδιοκτησιακών διαφορών μεταξύ Δημοσίου και ιδιωτών.
 
    Αφορά τη συμβιβαστική επίλυση ιδιοκτησιακών διαφορών μεταξύ ιδιωτών και ελληνικού δημοσίου. Απαραίτητη προϋπόθεση να έχει ασκηθεί αγωγή εναντίον του Ελληνικού Δημοσίου, χωρίς να έχει εκδοθεί πρωτόδικη απόφαση.
 
    Αναφέρεται σε διεκδικούμενες εκτάσεις για τις οποίες ο ιδιώτης έχει συνεχόμενους τίτλους που ανάγονται από το 1926 και πριν και έχουν εμβαδόν τουλάχιστον 50 στρέμματα, για ακίνητα εκτός Περιφέρειας Αττικής πόλης και 20 στρέμματα, για ακίνητα εντός Περιφέρειας Αττικής.
 
    Η δικαστική διαφορά τερματίζεται είτε με την αυτούσια διανομή του επίδικου ακινήτου, κατά 50% μεταξύ των διαδίκων, είτε με την καταβολή σε χρήμα της εμπορικής αξίας του 50% του ακινήτου από τον ιδιώτη στο δημόσιο.
 
Το προτεινόμενο νομοσχέδιο αναμένεται να συμβάλει:
 
    Στην άμεση επίλυση μακροχρόνιων δικαστικών διαφορών μεταξύ ιδιωτών και δημοσίου για εκτάσεις με αναπτυξιακή προοπτική.
 
    Στη δημιουργία ασφάλειας δικαίου ως προς τα ιδιοκτησιακά δικαιώματα ιδιωτών και δημοσίου, γεγονός που θα επιτρέψει την αξιοποίησή τους, τόσο από το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του Δημοσίου αλλά και από τους ιδιώτες.
 
    Στην άμεση είσπραξη δημοσίων εσόδων.
 
Ο Υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συστηματική δουλειά που έγινε από τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας, τα συναρμόδια Υπουργεία για τα ζητήματα Αιγιαλού: Περιβάλλοντος Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής, Τουρισμού και Ναυτιλίας & Αιγαίου, που συνεργάστηκαν εποικοδομητικά καθώς και την εταιρία Κτηματολόγιο ΑΕ, η ηλεκτρονική υποδομή της οποίας, αξιοποιείται επωφελώς για όλη την χώρα. Αξίζει να σημειωθεί και η συμβολή θεσμικών φορέων οι οποίοι συνέβαλαν με τις πολύτιμες απόψεις τους.