Της Βασιλικής Σιούτη

Παλιότερα τα κυβερνητικά κόμματα φρόντιζαν  να μην  αναλαμβάνουν τις καμπάνιες τους εταιρείες που σχετίζονταν άμεσα με τα διαπλεκόμενα με το κράτος συμφέροντα, για να μην δίνουν αφορμή για σχόλια-τουλάχιστον. Πολύ δε, περισσότερο όταν είναι γνωστό ότι υπάρχουν εταιρείες επικοινωνίας και διαφημιστικές,  οι οποίες συμμετέχουν ενεργά στο πολιτικό-επιχειρηματικό παιχνίδι της διαπλοκής.

Παρά την έντονη καχυποψία των πολιτών ωστόσο, και την απαξίωση του πολιτικού συστήματος, ειδικά από το 2010 και μετά, οι κυβερνώντες δεν δείχνουν να πτοούνται και σε πολλές περιπτώσεις δεν φροντίζουν καν να κρύβουν τις σχέσεις τους με εκπροσώπους συγκεκριμένων οικονομικών συμφερόντων.
Τα  υπερχρεωμένα κυβερνητικά κόμματα όμως, οφείλουν να παρουσιάζουν με διαφάνεια πόσο στοιχίζουν οι καμπάνιες τους, καθώς και το -πολύ βασικό: ποιοι τις πληρώνουν.

Η Νέα Δημοκρατία, αντί να απαντάει στα ήδη υπάρχοντα ερωτήματα, δημιουργεί νέα, ειδικά  μετά τη συνεργασία της με  τη  διαφημιστική  εταιρεία που χρησιμοποιεί και η Τράπεζα Πειραιώς του Μιχάλη Σάλλα, του πλέον ευνοημένου τραπεζίτη από την κρίση, που τυγχάνει της προστασίας της κυβέρνησης Σαμαρά.

Έχει επίσης ενδιαφέρον ότι οι δύο καμπάνιες- της Τράπεζας Πειρεαιώς και της Νέας Δημοκρατίας- έχουν παρόμοιο κόνσεπτ και τίτλο:

«Σταθερά Βήματα Μπροστά» για τη Ν.Δ, «Σταθερή γιατί κινείται» για την Τράπεζα Πειραιώς. Η ίδια εμμονή της «σταθερότητας» δηλαδή και για τις δύο περιπτώσεις. 
Στη διαφήμιση της τράπεζας Πειραιώς («Σταθερή γιατί κινείται») η εταιρεία προσπάθησε, σύμφωνα με το σκεπτικό της,  να υπογραμμίσει «τον ηγετικό ρόλο της Τράπεζας Πειραιώς στη νέα τραπεζική πραγματικότητα και τη συμβολή της στη δημιουργία μίας ανταγωνιστικής ελληνικής οικονομίας». Στη διαφήμιση της Ν.Δ («Σταθερά βήματα μπροστά») υπογραμμίζεται ο «ηγετικός» ρόλος του Σαμαρά και η συμβολή του –υποτίθεται- στη βελτίωση της οικονομίας.
 
ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΤΑΘΕΡΗ ΓΙΑΤΙ ΚΙΝΕΙΤΑΙ


 
ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: ΣΤΑΘΕΡΑ ΒΗΜΑΤΑ ΜΠΡΟΣΤΑ