Το πρόβλημα μου ξεκίνησε στις αρχές Μαΐου οπότε και ζήτησα από την Cosmote να μου προσθέσει στο κινητό μου νούμερο τα 20GB internet που έτσι και αλλιώς πλήρωνα σε ξεχωριστό στικάκι.

Αφού συμπληρώθηκαν τα απαραίτητα έγγραφα η υπάλληλος με ενημέρωσε ότι η υπηρεσία θα ενεργοποιούταν πολύ σύντομα και πράγματι περίπου 10 λεπτά αργότερα έλαβα τηλεφώνημα που επιβεβαίωνε την λειτουργία του περιβόητου sharing.

Μπορείτε να φανταστείτε λοιπόν την έκπληξη μου όταν στον επόμενο λογαριασμό το υπόλοιπο ήταν περίπου 1.300€ εξαιτίας υπερχρεώσεων στο διαδίκτυο. Φυσικά αυτό δεν προήλθε εξαιτίας της δικής μου απρόσεκτης χρήσης αλλά επειδή όλα τα δεδομένα στον λογαριασμό χρεώνονταν ως υπερβάσεις.

Φαντάζομαι πως θα έχετε προσέξει ότι οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας (που υποτίθεται ότι λειτουργούν στα πλαίσια της ελεύθερης αγοράς και του υγιούς ανταγωνισμού) παρουσιάζουν έντονα συμπτώματα «καρτελοποίησης» με παρόμοια πακέτα και σχεδόν ίδιες τιμές. Στα πλαίσια αυτού του συστήματος οι εταιρίες χρεώνουν με παράλογες τιμές τα επιπλέον MB δεδομένων μετά το όριο που προσφέρει κάθε πακέτο, οπότε στη δική μου περίπτωση, όταν όλα τα δεδομένα χρεώνονταν ως υπερβάσεις ήταν φυσικό ο λογαριασμός μου να είναι τετραψήφιος.

Δεν είμαι φαντασμένος και γνωρίζω ότι ένα πρόβλημα επικοινωνίας ακούγεται μάλλον αστείο σε ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας, ωστόσο είμαι ένας επαγγελματίας που ακριβώς εξαιτίας του επαγγέλματός μου χρησιμοποιώ πάρα πολύ συχνά την τηλεφωνική μου συσκευή και καταναλώνω πολλά δεδομένα, όχι επειδή βλέπω ταινίες, αλλά επειδή χρειάζεται να παρακολουθώ την λειτουργία 6 server και περίπου 100 ιστοσελίδων και να έρχομαι σε επαφή με αρκετούς ανθρώπους καθημερινά.

Επικοινώνησα με την Cosmote και όπως με συμβούλεψε ο υπάλληλος χρειάστηκε να μεταφερθούμε μαζί με την αδελφή μου (έχουμε οικογενειακό πακέτο) σε κατάστημα προκειμένου να κάνουμε αμφισβήτηση του λογαριασμού. Από εκεί και πέρα ξεκίνησε η τετράμηνη Οδύσσειά μου.

Κάθε 10 ημέρες περίπου τα τηλέφωνα και των δυο μας κόβονται γιατί, όπως μάθαμε από τους υπαλλήλους της εξυπηρέτησης πελατών, το σύστημα είναι ηλίθιο και δεν μπορεί να καταλάβει ότι μέχρι η ίδια η εταιρία να ξεμπλέξει το δικό της πρόβλημα θα ήταν καλύτερο να μην μας ταλαιπωρεί. Κάθε φορά επικοινωνούμε ξανά με το τμήμα εξυπηρέτησης που δείχνει φοβερή κατανόηση αλλά δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Μετά από το 3ο τηλέφωνο και αφού πρώτα αναφέρω όσες απειλές μπορώ να σκεφτώ εμφανίζεται κάποιος με τον ζηλευτό τίτλο «υπεύθυνος βάρδιας« ο οποίος με ιδιαίτερη προσπάθεια καταφέρνει και επαναφέρει την σύνδεση.

Κάθε φορά που η σύνδεση επαναφέρεται επικοινωνεί μαζί μου μια κοπέλα από το τμήμα λογαριασμών που μου ζητάει συγνώμη και μου ορκίζεται στη μανούλα της ότι αυτή ήταν και η τελευταία φορά που το μνησίκακο ηλίθιο μηχάνημα πήρε την πρωτοβουλία και μου έκλεισε τη σύνδεση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ιδιωτικοποιημένη Cosmote δεν έχει καμία υποχρέωση να απαντάει γραπτώς εντός 10 ημερών (και μετά να πληρώνει πρόστιμα όταν δεν το κάνει) όπως συνέβαινε την περίοδο της βρωμερής δημόσιας λειτουργίας της. Ο ανώτερος υπεύθυνος με τον οποίο μπορείς να έρθεις σε επαφή είναι ο υπεύθυνος της βάρδιας. Δεν υπάρχουν στοιχεία επικοινωνίας με κανένα άλλο τμήμα, όπως του Marketing, του γραφείου Τύπου, της ίδιας της εταιρίας. Αυτός είναι και ένας ακόμα λόγος για τον οποίο αποφάσισα να δημοσιεύσω το πρόβλημά μου.

Μετά από 4 μήνες και περίπου 30 ώρες ομιλίας (όλες καταγεγραμμένες) με την εξυπηρέτηση πελατών η Cosmote τελικά αποφάσισε ότι όντως είχε γίνει ένα λάθος στην καταχώρηση του Sharing γιατί δεν καταργήθηκε το προηγούμενο πακέτο. Το πρόβλημα αυτό -που δεν δημιούργησα εγώ- πρέπει καθώς φαίνεται να λύσω ο ίδιος πηγαίνοντας πάλι σε κατάστημα κάνοντας αιτήσεις και υπογράφοντας χαρτιά. Μετά μαθαίνω η αρμόδια υπηρεσία λογαριασμών (με την οποία όμως δεν μπορείς να έρθεις εσύ σε επαφή) θα μου ανακοινώσει το ποσό της χρεωπίστωσης καθώς και της διαδικασίας που θα πρέπει να ακολουθήσω προκειμένου να την δεχτώ (φαντάζομαι να κάνω κουτσό για 1 χιλιόμετρο πιάνοντας ταυτόχρονα το αριστερό μου αυτί με το δεξί μου χέρι). Στο μεταξύ τώρα που σας γράφω το τηλέφωνό μου είναι κομμένο και ο λογαριασμός δίπλα μου λέει ότι χρωστάω 6.000€ στην Cosmote. Έχω μιλήσει με τον 2ο υπάλληλο που δηλώνει πραγματικά αηδιασμένος με την κατάσταση μου και προσπαθεί να «μπει στα παπούτσια μου» αλλά ξέρω από τώρα ότι δεν θα καταφέρει τίποτα. Μετά την 3η φορά την ίδια ημέρα βγαίνει ο υπεύθυνος βάρδιας (που πρέπει να είναι κάποιος γκουρού και να αιωρείται ανάμεσα στα γραφεία) ο οποίος ξέρει το μυστικό τηλέφωνο του τμήματος λογαριασμών που δουλεύει η άμοιρη κοπελίτσα που έχει γλωσσοφάει τη μανούλα της 12 φορές μέχρι σήμερα.

Και μια που το έφερε η κουβέντα ως εδώ και σας έγραψα τα εσώψυχά μου να κάνω και μερικές παρατηρήσεις.

• Το σήμα όλων των εταιριών κινητής τηλεφωνίας γίνεται όλο και χειρότερο, ιδιαίτερα στην Αθήνα. Το επιχείρημα ότι οι καινούριες συσκευές δεν έχουν καλές κεραίες είναι αστείο. Αφενός το ίδιο διαπιστώνουν και οι δεινόσαυροι που επιμένουν στις παλιές συσκευές και αφετέρου το πιθανότερο είναι το πρόβλημα να οφείλεται στην αφαίρεση πολλών κεραιών μετά από δικαστικές νίκες συλλογικοτήτων ή ακόμα και μετά από εντολές της κυβέρνησης (αφαιρέθηκαν π.χ. οι κεραίες γύρω από το Μαξίμου).

• Οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας διαφημίζουν ότι με τη σύνδεση 4G «μπορείς να κατεβάσεις μια ταινία HD σε 30 λεπτά». Αυτό που δεν λένε είναι ότι μια ταινία HD είναι περίπου 16 GB και άρα μόλις την κατεβάσεις καταναλώνεις σχεδόν όλα τα δεδομένα σου. Το σωστό θα ήταν «με το 4G μπορείς να κατεβάσεις μια ταινία HD και να την δεις 30 φορές σε επανάληψη μέχρι να ανανεωθεί το πρόγραμμα δεδομένων σου».

• Αφού δεν μπορούμε να μιλήσουμε με το τμήμα του Marketing, αν κάποιος ξέρει κάποιον από εκεί μέσα, ας τον ενημερώσει ότι όλοι οι πελάτες τους έχουν καταλάβει ότι μας στέλνετε το προειδοποιητικό μήνυμα όταν ο χρόνος ή τα δεδομένα φτάνουν στο 80% με την ελπίδα να κάνουμε μικρές υπερβάσεις Αν δεν στοχεύατε απλά στις τσέπες μας θα μας ειδοποιούσατε στο 99%.

Γρανέτα, αν διαβάζεις TPP, θα αργήσω λίγο για το σπίτι φάε μόνη σου.