Το ThePressProject είχε δημοσιεύσει το Special Report της Βασιλικής Σιούτη για την προσπάθεια δημιουγίας των ιδιωτικών πανεπιστημιων. Κάντε κλικ εδώ για να το διαβάσετε.

Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας, με το άρθρο 49 του Ν. 4264/2014 διευρύνθηκε η αρμοδιότητα του ΣΑΕΠ (Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων) έτσι ώστε να συμπεριλάβει την αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας ακόμη δύο κατηγοριών τίτλων σπουδών: Πρώτον, τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης που απονέμουν ΑΕΙ όχι μόνον κοινοτικών αλλά και τρίτων χωρών που συνεργάζονται στην Ελλάδα με τα κολέγια του Ν. 3696/2008, και δεύτερον, μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών που απονέμονται από κολέγια του ως άνω νόμου, εφόσον αυτά έχουν λάβει πιστοποίηση από διεθνείς οργανισμούς πιστοποίησης.

 
Αυτή η ρύθμιση δεν περιέλαβε τα πρώτα πτυχία (bachelor's) τουλάχιστον τριετούς διάρκειας, τα οποία απονέμουν κολέγια που λειτουργούν στην Ελλάδα, βάσει προγραμμάτων σπουδών που επίσης έχουν πιστοποίηση από τους ίδιους διεθνείς οργανισμούς και μάλιστα από ετών.
 
Με την παρούσα ρύθμιση, λαμβανομένου υπόψη ότι η πιστοποίηση ενός προγράμματος σπουδών από τους εν λόγω οργανισμούς γίνεται με πολύ αυστηρότερους όρους από ότι η χορήγηση πτυχίων βάσει συμφωνιών πιστοποίησης και δικαιόχρησης (franchising), επιχειρείται να καλυφθεί το κενό και ταυτόχρονα να ρυθμιστεί ισότιμα η διαδικασία αναγνώρισης των πτυχίων που απονέμονται σε όλο το φάσμα της μεταλυκειακής εκπαίδευσης.
 
Και αυτό, αφενός με τη διεύρυνση του ορισμού των κολεγίων, ώστε να συμπεριληφθούν σε αυτά και όσα παρέχουν όχι μόνο μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών (master's), αλλά και πρώτο πτυχίο (bachelor's) βάσει προγραμμάτων που έχουν πιστοποίηση (accredication) από έγκριτους διεθνείς οργανισμούς και αφετέρου με την ανάθεση της αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας και των εν λόγω πτυχίων στο ΣΑΕΠ.
 
Με την ίδια τροπολογία αναγνωρίζονται ως ισότιμοι προς τους τίτλους σπουδών των ελληνικών δημοσίων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, οι τίτλοι σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης διεθνών οργανισμών, στους οποίους μετέχει η Ελλάδα.
 
Μεταξύ άλλων, με τις προωθούμενες διατάξεις επαναπροσδιορίζονται οι υποχρεώσεις των μελών ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης, ως προς τον ελάχιστο εβδομαδιαίο αριθμό ωρών παράδοσης (μειώνονται κατά δύο ώρες) προπτυχιακών και μεταπτυχιακών μαθημάτων και διδασκαλίας σε φροντιστήρια ή σεμινάρια, σε εργαστήρια ή κλινικές, ενταγμένες στο πρόγραμμα σπουδών του τμήματος στο οποίο ανήκουν ή σε άλλο τμήμα ή σε προγράμματα σπουδών του οικείου ΑΕΙ.
 
Με την τροπολογία επιτρέπεται στα μέλη ΔΕΠ ΑΕΙ να μεταβάλλουν με υπουργική απόφαση το γνωστικό αντικείμενό τους, ύστερα από συνεκτίμηση του διδακτικού, συγγραφικού, ερευνητικού και κλινικού- εργαστηριακού έργου τους.
 
Παρέχεται η δυνατότητα μετάταξης των εκπαιδευτικών σε θέσεις διοικητικών υπαλλήλων σε κλάδο κατώτερης κατηγορίας, υπό την προϋπόθεση ότι οι ενδιαφερόμενοι συναινούν σε αυτό.
 
Με την τροπολογία επανακαθορίζεται ακόμα η διάρθρωση και η λειτουργία του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδας.

Με τις τροπολογίες:

– ρυθμίζονται θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και θεμάτων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως τα μαθήματα φυσικής αγωγής, πληροφορικής, ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο, ιταλικά, ισπανικά, χημεία, νέα ελληνική γλώσσα, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, ενώ διευκρινίζεται πως ο συντελεστής βαρύτητας θα ορίζεται με υπουργική απόφαση τον Μάρτιο. Στην ίδια τροπολογία εντάχθηκαν ρυθμίσεις και για την λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων.

– ρυθμίζονται θέματα σχετικά με τη Διοικητική Οργάνωση Μειονοτικής Εκπαίδευσης, του εκπαιδευτικού προσωπικού μειονοτικών σχολείων, της λειτουργίας και επιστημονικής- παιδαγωγικής υποστήριξης μειονοτικών σχολείων και της ίδρυσης διδασκαλείου εκπαιδευτικών μειονοτικού προγράμματος κ.α.

– τίθενται σε αργία εκπαιδευτικοί εναντίον των οποίων έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας ή οικονομική εκμετάλλευση της γενετήσιας ζωής, μέσα από την τροποποίηση διατάξεων του Υπαλληλικού Κώδικα. Επίσης τροποποιούνται διατάξεις του Οργανισμού του υπουργείου σχετικά με τα υπηρεσιακά συμβούλια

– ρυθμίζονται ζητήματα που αναφέρονται στο πρόγραμμα σπουδών του Επαγγελματικού Λυκείου (Τάξη Μαθητείας), ενώ κατοχυρώνονται τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στα ιδιωτικά σχολεία για προαιρετική απασχόλησή τους εκτός των διδακτικών ωρών.

– ρυθμίζονται θέματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που αφορούν το Διεθνές Πανεπιστήμιο, τα κολέγια κ.ά.

(με πληροφορίες από naftemporiki.gr)