Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την ένταξη αυτών των διατάξεων στο υπό κατάρτιση πολυνομοσχέδιο. Ωστόσο, η επείγουσα ανάγκη να ρυθμιστούν οι αλλαγές αυτές ενόψει της λήξης του σχολικού έτους και των προαγωγικών εξετάσεων που έρχονται υποχρέωσε το υπουργείο Παιδείας να αλλάξει τον προγραμματισμό του. 
 
Μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες επεξεργασίας και ψήφισης του Σχέδιο Νόμου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και στην Ολομέλεια της Βουλής.
 
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε προαναγγείλει από τις προγραμματικές της δηλώσεις την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων στο σκέλος της υποχρεωτικότητας ως προς την άντληση θεμάτων για τις προαγωγικές εξετάσεις. 
 
Το γεγονός ότι το πρόγραμμα της Τράπεζας Θεμάτων χρηματοδοτούνταν μέσω ΕΣΠΑ ανάγκασε το υπουργείο Παιδείας να μην την καταργήσει πλήρως, καθώς σε αντίθετη περίπτωση θα υπήρχαν οικονομικές ρήτρες και αναγκαστικά θα επιστρέφονταν κονδύλια.
 
Έτσι η Τράπεζα Θεμάτων με βάσει το νομοσχέδιο δεν είναι υποχρεωτική, αλλά λειτουργεί ως επικουρικό εργαλείο για τον διδάσκοντα καθηγητή που επιλέγει ο ίδιος τα θέματα στα οποία θα διαγωνιστούν οι μαθητές. 
 
Παράλληλα, στο ίδιο νομοσχέδιο ενσωματώθηκε και η διάταξη για την αλλαγή στον τρόπο προαγωγής των μαθητών από τάξη σε τάξη στο Λύκειο. Μετά την ψήφιση του νόμου οι μαθητές που θα δώσουν εξετάσεις τον Ιούνιο θα μπορούν να προαχθούν με γενικό μέσο όρο 9,5. 
 
Το κύμα καταλήψεων που υπήρξε τον περασμένο Οκτώβριο και Νοέμβριο έφερε λίγο πίσω την κάλυψη της διδακτέας ύλης σε πολλά σχολεία της χώρας. 
 
Σε αρκετά από αυτά οι μέρες κατάληψης έφτασαν σε διψήφιο αριθμό και θα έπρεπε να υπάρξουν πολλές ώρες αναπλήρωσης είτε τα Σαββατοκύριακα, ή ακόμα και το Πάσχα. 
 
Ωστόσο, η ΟΛΜΕ στην πρόσφατη συνάντηση που είχε με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ζήτησε να καλυφθούν οι χαμένες ώρες μόνο μέσα στο σχολικό πρόγραμμα του πενθημέρου μέσα από μείωση των εκδρομών και των περιπάτων. 
 
Τελικά, η πρόταση αυτή πέρασε και σύμφωνα με όσα προβλέπει το νομοσχέδιο η αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών επανέρχεται στο προηγούμενο λιγότερο αυστηρό καθεστώς. Απαλείφεται δηλαδή η αυτόματη δυνατότητα παράτασης του διδακτικού έτους και η διδασκαλία στις διακοπές των Χριστουγέννων και του Πάσχα. Παραμένουν ως τρόποι αναπλήρωσης, η περικοπή περιπάτων και εκδρομών, μονοήμερων και πολυήμερων καθώς και ο συνδυασμός σχολικής γιορτής και μαθημάτων στις αργίες.