Οι συναντήσεις, κράτησαν περίπου τέσσερις ώρες συνολικά, με τα προεδρεία των συλλογικών οργάνων να καταθέτουν στον υπουργό τις απόψεις τους, σχετικά με την λειτουργία των σχολικών μονάδων, 
 
Ένταση προκλήθηκε, όταν ομάδα εκπαιδευτικών προσκείμενη στο ΠΑΜΕ, μπήκε στην αίθουσα συνεδριάσεων της ΟΛΜΕ απευθυνόμενη προς τον υπουργό με συνθήματα κατά του μνημονίου και υπέρ της πρόσληψης μονίμων εκπαιδευτικών. Η ίδια ομάδα από μόνιμους, αναπληρωτές και αδιόριστους εκπαιδευτικούς και συνδικαλιστές από σωματεία της Αττικής, παρευρέθη αργότερα και στη συνάντηση του κ. Φίλη με το ΔΣ της ΔΟΕ
 
Οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ μπήκαν στην αίθουσα, άνοιξαν πανό της «Πρωτοβουλίας Αναπληρωτών» και με συνθήματα απαίτησαν να μπει τέρμα στην κοροϊδία, να γίνουν μαζικοί μόνιμοι διορισμοί, να έχουν τα παιδιά το σχολείο που τους αξίζει. 
 
Κάλεσαν την κυβέρνηση να πάρει θέση στο πώς ένας εκπαιδευτικός θα μπαίνει στην τάξη στα 67 του χρόνια «με τη μαγκούρα» για να διδάξει, δηλώνοντας ότι η κυβέρνηση εγκληματεί σε βάρος των εργαζομένων και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να απαντήσει αν θεωρούνται «εξαιρετικές περιπτώσεις» τα χιλιάδες τμήματα με 30 μαθητές οι οποίοι συνωστίζονται. 
 
Ανέφεραν περιπτώσεις Ειδικών Σχολείων που σήμερα, σχεδόν μέσα Οκτώβρη, δεν λειτουργούν, την ίδια στιγμή που 150.000 παιδιά δεν έχουν καν πρόσβαση στην Ειδική Αγωγή, ενώ κατήγγειλαν ότι συνεχίζεται η πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, αφήνοντας τα παιδιά «νηστικά και αμόρφωτα».

 
«Κάποιοι έδειξαν με τη στάση τους, ότι δεν θέλουν διάλογο» σχολίασε ο κ. Φίλης. «Κάνουμε έκκληση να μην ισοπεδώσει κανείς την κατάσταση στη παιδεία, γιατί έτσι απαξιώνεται το δημόσιο σχολείο. Τα προβλήματα στα σχολεία είναι γνωστά και αντιμετωπίζουμε» συμπλήρωσε.
 
«Και η κοροϊδία έχει και τα όριά της», σημειώνει σε ανακοίνωσή της, η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, για την «επικοινωνιακή φιέστα» του υπουργού Παιδείας και υπογραμμίζει: «Ας το πάρουν χαμπάρι εκεί στην κυβέρνηση, ντεκόρ στις κυβερνητικές φιέστες το συνδικαλιστικό κίνημα δεν πρόκειται να γίνει».
 
«Δεν ήρθα να εξαγγείλω διορισμούς σαν εκπρόσωπος του παλαιοκομματικού συστήματος, αλλά να ζητήσω να συμμετέχουν όλοι στον εθνικό εκπαιδευτικό διάλογο» δήλωσε ο κ. Φίλης προσθέτοντας ότι αρχίζει ένας διάλογος για να καταγραφούν τα προβλήματα και οι δυνατότητες που υπάρχουν στον χώρο της εκπαίδευσης, με στόχο την ολοκλήρωση του κοινωνικού εθνικού διαλόγου την Ανοιξη.
 
Σχετικά με τα μείζονα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση και τους λειτουργούς της, ο υπουργός έκανε λόγο για «κληρονομιά» των κενών της εκπαίδευσης.
 
«Κάνουμε κατά προτεραιότητα τις απαραίτητες κινήσεις, ώστε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας. Υπάρχουν κενά όπως κάθε χρόνο,  αλλά η γενικευμένη εικόνα ότι τα σχολεία δεν λειτουργούν δεν είναι ακριβής. Η πρώτη μας μάχη είναι να προσλάβουμε αναπληρωτές σε όλες τις βαθμίδες. Δεν ξεχνάμε ότι υπάρχει το πλαίσιο του οικονομικού δημοσιονομικού καταναγκασμού, το οποίο εμποδίζει να ικανοποιήσουμε την λογική αξίωση της στελέχωσης εκπαίδευσης με μόνιμο προσωπικό. Ανάμεσα στους πρώτους μόνιμους διορισμούς θα είναι και οι εκπαιδευτικοί» τόνισε.