Ο υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για στοχοποίηση από τις δεξιές και συντηρητικές δυνάμεις όσων προωθούν μία μεταρρύθμιση που έρχεται σε αντίθεση με τα συντηρητικά στερεότυπα.

Διαλέγουν ζητήματα που αφορούν το συμβολικό πεδίο, όπως η Παιδεία, γιατί για τα οικονομικά, τι να πει η Νέα Δημοκρατία, που είναι μνημονιακότερη των μνημονίων,  διερωτήθηκε.

Αλλαγές βιβλίων και περιγραφική αξιολόγηση

Θέλουμε ένα σχολείο που δεν θα έχει πελάτες μαθητές, όπου οι καθηγητές θα ζουν σε κλίμα ελευθερίας, εξήγησε και πρόσθεσε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να δημιουργηθεί νέα δημοκρατική ταυτότητα για όλη την κοινωνία.

Δεν θέλουμε το σχολείο στο περιθώριο ούτε το σχολείο – εξεταστικό κέντρο, είπε ο υπουργός, ενώ ανέφερε ότι μειώνεται η ύλη από το 2017, αλλάζουν βιβλία και προωθείται περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών.

Οι αναπληρωτές και οι μόνιμες ανάγκες

Θα λειτουργήσουν τα σχολεία με προσλήψεις 20.000 αναπληρωτών, όπως είπε, ενώ δεσμεύτηκε για το ότι δεν θα γίνει περαιτέρω μείωση του προσωπικού.

Σχετικά με διορισμούς μόνιμων, ανέφερε ότι θα γίνουν από το 2017. Ωστόσο για τους αναπληρωτές, υποστήριξε ότι δεν καλύπτουν πάντα μόνιμες ανάγκες και ότι σε κάποιες μόνο περιπτώσεις, υπάρχει ζήτημα μοριοδότησης.

Σε κάθε περίπτωση, είπε, τα σχολεία θα ανοίξουν στις 12 Σεπτεμβρίου με όλους τους εκπαιδευτικούς στις θέσεις τους, ενώ για τα βιβλία της νέας σχολικής χρονιάς, ανέφερε ότι ήδη έχουν αρχίσει να στέλνονται στα σχολεία.

Ολοήμερο για παιδιά εργαζομένων

Παράλληλα, ο υπουργός υπερασπίστηκε την επιλογή του ολοήμερου σχολείου ενός τύπου, με εξάωρη λειτουργία, τονίζοντας ότι το επτάωρο είναι παιδαγωγικά εξοντωτικό.

Το ολοήμερο έχει φτιαχτεί για να εξυπηρετεί κατά προτεραιότητα τα παιδιά εργαζομένων, ανέργων και μονογονεϊκές οικογένειες, όπως είπε, ενώ διευκρίνισε ότι μέχρι τις 21 Ιουνίου ολοκληρώνεται η υποβολή σχετικών δηλώσεων, καθώς και ότι επιδιώκεται να μην αποκλειστεί κανένα παιδί που πληροί τα κριτήρια.

Άρθρο 16 και διδασκαλία Αρχαίων

Ως προς το άρθρο 16, ανέφερε ότι δεν βλέπει ανάγκη αλλαγής, σημειώνοντας ότι όσοι επιδιώκουν αλλαγές στο εν λόγω άρθρο, προωθούν την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, καθώς και ένα καθεστώς αποικιοκρατίας για ξένες επενδύσεις.

Για τα Αρχαία, υποστήριξε ότι δεν είναι δυνατόν να ξεκινά η διδασκαλία τους από το πρωτότυπο, στην Α' Γυμνασίου, καλώντας όσους διαφωνούν να ακούσουν τι γλώσσα μιλούν τα παιδιά και να αναρωτηθούν πώς θα βοηθηθούν οι μαθητές να μάθουν καλά τα Ελληνικά.

Το ζητούμενο δεν είναι να κυνηγάμε το απαρέμφατο, αλλά το περιεχόμενο της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας, υποστήριξε.

Όσα παιδιά μπουν στο Λύκειο, θα μπορούν να μπουν στη διαδικασία να μάθουν και τα Αρχαία, είπε χαρακτηριστικά.

Καμία σύνδεση της Παιδείας με τα δημοσιονομικά

Σχετικά με τις παρεμβάσεις των δανειστών σε ζητήματα που αφορούν την Παιδεία, ο Νίκος Φίλης ανέφερε ότι η Παιδεία δεν συναρτάται με το δημοσιονομικό πρόβλημα.

Πρόσθεσε πάντως, ότι οι δανειστές υποστηρίζουν πως συνδέεται με την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας, προκειμένου να αιτιολογήσουν τις παρεμβάσεις τους. Πρόκειται για  προσχηματικό λόγο, είπε και πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση διεκδικεί τη δυνατότητα να νομοθετεί για ζητήματα που δεν έχουν δημοσιονομικό κόστος.

Επιδιώκουμε να μην κυνηγάμε τους εκπαιδευτικούς, όπως συνέβαινε επί υπουργίας του κ. Μητσοτάκη, θέλουμε κλίμα ελευθερίας, να μην νιώθει ο εκπαιδευτικός, που δεν πληρώνεται και καλά, ότι του την έχουμε στημένη στη γωνία, είπε χαρακτηριστικά.

Νομοθετική παρέμβαση για τα μεταπτυχιακά

Για τα εποπτικά συμβούλια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τόνισε ότι θα ολοκληρωθεί ο διάλογος και θα ληφθούν αποφάσεις. Σχολίασε πάντως ότι έχουν αυτοκαταργηθεί, ότι δεν λειτούργησαν και ότι τα πρόσωπα συχνά συμμετείχαν με τηλεδιάσκεψη. Δεν μπόρεσαν να προσφέρουν, λόγω της υπολειτουργίας, εξήγησε.

Παράλληλα, ο υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι ανοίγει η συζήτηση για ένα μείζον θέμα, όπως τα μεταπτυχιακά, για τα οποία δεν  υπάρχει σαφής ρύθμιση, όπως είπε. Πρόσθεσε ότι είναι πολλών ταχυτήτων και ότι δεν πρέπει να γίνεται εμπόριο μεταπτυχιακών, ενώ γνωστοποίησε ότι θα υπάρξει σύντομα νομοθετική παρέμβαση για το ζήτημα.

Έρευνα, εκπαίδευση και πόροι

Ως προς τη σύνδεση τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και έρευνας, σημείωσε την ανάγκη για ενιαίο χώρο, συγκέντρωση δυνάμεων, δημόσια χρηματοδότηση και δημόσια αξιοποίηση. Παραδέχτηκε ότι έχει μειωθεί η χρηματοδότηση, χαρακτηρίζοντας την έρευνα, ως φτωχό συγγενή.

Έκανε λόγο για ανάγκη εξορθολογισμού και αξιοποίησης του δημόσιου χρήματος στα πανεπιστήμια, ενώ υποστήριξε ότι όσο βγαίνουμε από την κρίση, θα υπάρξει ενίσχυση, καθώς και προτεραιότητα στην εκπαίδευση.

Αλλάζει η σελίδα

Αν ο ορίζοντας είναι τα μνημόνια, πρέπει να είμαστε απαισιόδοξοι, ανέφερε ο Νίκος Φίλης. Αν υπερβούμε τις δεσμεύσεις, για υγεία, παιδεία, αλληλεγγύη, τα πράγματα είναι διαφορετικά, πρόσθεσε, υποστηρίζοντας ότι τώρα που έκλεισε η αξιολόγηση, η πρώτη επί ΣΥΡΙΖΑ, αλλάζει η σελίδα.

Το παλαιοκομματικό σύστημα ήταν υπεύθυνο που φτάσαμε στο μνημόνιο, είπε, υπενθυμίζοντας ότι οι συνθήκες ήταν δύσκολες. Πήγαμε στον λαό, ενέκρινε την επιλογή μας και τώρα έχουμε ως προτεραιότητα τις δράσεις για κοινωνική ανασυγκρότηση και για ανάπτυξη με δουλειά, ανέφερε.


Οι σχέσεις κράτους-Εκκλησίας

Παράλληλα, ο υπουργός έκανε λόγο για Κατηχητικό, αναφερόμενος στο μάθημα των Θρησκευτικών και προαναγγέλλοντας την κατάργησή του και τη διδασκαλία ενός μαθήματος με άνοιγμα σε όλες τις θρησκείες.

Ως προς τον διαχωρισμό κράτους-Εκκλησίας, ανέφερε ότι αποτελεί προγραμματική δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ και ότι υπάρχουν σχετικές πρωτοβουλίες.

Απλή και άδολη αναλογική

Σχετικά με την αλλαγή του εκλογικού νόμου, ανέφερε ότι θα φανεί, αν υπάρχουν συσχετισμοί για να γίνουν προοδευτικές αλλαγές στο Σύνταγμα.

Το δημοψήφισμα έχει να κάνει με το να εκφραστεί πρωτογενώς η γνώμη του λαού, ανέφερε, ενώ εξήγησε ότι ένα δημοψήφισμα για συνταγματική αλλαγή δεν προβλέπεται από το Σύνταγμα.

Σύντομα θα έχουμε να παρουσιάσουμε πρόταση για τη Συνταγματική αναθεώρηση, υποστήριξε, με γνώμονα, όπως είπε, τη διεύρυνση της Δημοκρατίας και στόχο να υπάρξει περισσότερη Δημοκρατία παντού.

Παράλληλα, αναφέρθηκε σε δικαιώματα κοινωνικού χαρακτήρα που βάλλονται, όπως στην ενημέρωση, στην εκπαίδευση, στην υγεία και στην κοινωνική πρόνοια και τάχθηκε τέλος υπέρ της απλής και άδολης, ανόθευτης αναλογικής.

Τα παραμύθια των μίντια

Σχετικά με τον νέο παιδαγωγικό κώδικα που προωθεί το υπουργείο και τα σχόλια για παιδιά-«βασιλόπουλα», έκανε λόγο για παραμύθια των μίντια.

Πρόκειται, όπως είπε, για πόρισμα της Επιτροπής Διαλόγου, για ένα είδος συμφωνίας τιμής ανάμεσα σε μαθητές, γονείς και δασκάλους, έναν κώδικα κατά της βίας και υπέρ της αλληλοαναγνώρισης.

Οι γονείς καλούνται να δεχτούν ότι το παιδί του καθενός θα είναι ίσο προς τα άλλα παιδιά, εξήγησε, κάνοντας λόγο για μεγάλο ντοκουμέντο και για κίτρινη προπαγάνδα του Τύπου.

Η κυβέρνηση θα εξαντλήσει την τετραετία

Τέλος, ο υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι όσοι θεωρούσαν ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είναι σε παρένθεση έχουν διαψευστεί. Ήρθε και θα παραμείνει για όλη την τετραετία, υποστήριξε.

Ενώ ως προς το μέχρι σήμερα κυβερνητικό έργο, σχολίασε ότι είναι «το καλύτερο που θα μπορούσαμε και με βάση τις δικές μας ικανότητες να κάνουμε». Το τι πετυχαίνουμε είναι και ζήτημα αντικειμενικών και υποκειμενικών ικανοτήτων, κατέληξε ο Νίκος Φίλης. 

https://youtube.com/watch?v=RKelWwSeLls%3Fautoplay%3D1