Το ρεπορτάζ που δημοσιεύεται στην έντυπη έκδοση του Economist αναφέρεται στην έκδοση ενός βιβλίου από την Microsoft «το οποίο θα μπορούσε άνετα να το μπερδέψει κανείς με μανιφέστο». Το βιβλίο έχει τίτλο «A Cloud for Global Good» και στις 200 σελίδες του περιλαμβάνει 78 προτάσεις για την υιοθέτηση δημόσιων πολιτικών χωρισμένες σε 15 κατηγορίες. Η θεματολογία είναι ευρεία από την προστασία των προσωπικών δεδομένων μέχρι την αντιμετώπιση του διαδικτυακού εγκλήματος με μια γενική ιδέα πίσω από όλες τις προτάσεις που υποστηρίζει ότι «η τεχνολογική εξέλιξη δεν πρέπει να ευνοεί μόνο τους πλούσιους».

Και δεν είναι μόνο η Microsoft. Η Salesforce, μια από τις μεγαλύτερες παρόχους online υπηρεσιών οργάνωσε την προηγούμενη εβδομάδα ένα φεστιβάλ τεχνολογίας και μουσικής που συγκέντρωσε περισσότερους από 170.000 ανθρώπους στο Σαν Φραντσίσκο. Το φεστιβάλ εκτός από μεγάλες μπάντες, όπως οι U2, περιλάμβανε και την ομιλία του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρίας, Marc Benioff, που είναι γνωστός ως ο μεγαλύτερος φιλάνθρωπος της Σίλικον Βάλεϊ και  ο οποίος έβγαλε μια πύρινη ομιλία για τα δικαιώματα των γκέι και των διεμφυλικών. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η Salesforce δεν μπορεί να έχει ως μοναδικό στόχο την συγκέντρωση κερδών.

Μερικές από αυτές τις εταιρίες, σημειώνει ο Economist, έχουν γίνει τώρα τόσο μεγάλες που αναγκάζονται να καταπιαστούν και με πολιτικά ζητήματα. Το Facebook για παράδειγμα έχει κάθε μήνα περισσότερους ενεργούς χρήστες από τα μεγαλύτερα κράτη του κόσμου. Τα «προϊόντα» αυτά επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τις κοινωνίες και χρειάζεται να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του κόσμου χωρίς να κάνουν ταυτόχρονα σπασμωδικές κινήσεις. «Πρέπει να σκεφτούμε πάρα πολύ σοβαρά για τις πολιτικές που συνδέονται με την τεχνολογία» λέει ο Brad Smith της Microsoft ο οποίος ήταν ο ιθύνον νους πίσω από το «μανιφέστο» που εξέδωσε η εταιρία. Ο ίδιος ήταν όμως και επικεφαλής της Microsoft σε μια διαμάχη με την κυβέρνηση των ΗΠΑ την οποία τελικά κέρδισε στα δικαστήρια, αρνούμενος να παραδώσει τα email που ήταν αποθηκευμένα σε ένα server της Ιρλανδίας ενός υπόπτου για μια έρευνα ναρκωτικών του FBI. Η Microsoft υποστήριξε ότι αν επιτρεπόταν στις ΗΠΑ μια τέτοια κίνηση θα ήταν πολύ δύσκολο για την ίδια να αρνηθεί ανάλογα αιτήματα από μη δημοκρατικές κυβερνήσεις.

Το κλειδί ωστόσο για την αποκωδικοποίηση όλων των παραπάνω είναι στις λέξεις «πρέπει να κερδηθεί η εμπιστοσύνη του κόσμου» και στο να μην ωφελούνται «μόνο οι πλούσιοι». Μάρκετινγκ δηλαδή αρκετό και δημιουργία μιας ψευδαίσθησης αναδιανομής.