Στην απόφαση αναφέρονται και τα συνταγματικά δικαιώματα των εργαζομένων σε σχέση με την αργία της Κυριακής, όπως «το δικαίωμα ελεύθερου χρόνου και της απόλαυσης του ατομικού και τους από κοινού με την οικογένεια τους, ως τακτικό διάλειμμα της εβδομαδιαίας εργασίας. Το διάλειμμα αυτό υπηρετεί την υγεία και την ομαλή ανάπτυξη της προσωπικότητας του ατόμου με τη φυσική και ψυχική ανανέωση που προσφέρει η τακτική αργία στον εργαζόμενο άνθρωπο εντός της κάθε εβδομάδας (άρθρο 5 και 21 Συντάγματος).»

Με την  απόφαση επιτρεπόταν πιλοτικά για ένα χρόνο να λειτουργούν τις Κυριακές προαιρετικά τα εμπορικά καταστήματα στις νομαρχίες:

1) Αττικής: α) Ιστορικό κέντρο Αθηνών και β) Δήμος Ραφήνας – Πικερμίου, και
2) Κεντρικής Μακεδονίας: α) Ιστορικό κέντρο Θεσσαλονίκης και β) Χαλκιδική και
3) Νότιο Αιγαίο: Οι Δήμοι: α) Ρόδου, β) Κω, γ) Σύρου Ερμούπολης, δ) Μυκόνου και ε) Θύρας.

Στο ΣτΕ προσέφυγαν η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, η Γενική  Συνομοσπονδία Επαγγελματιών – Βιοτεχνών – Εμπόρων Ελλάδος, η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος, ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης και 20 καταστηματάρχες και έμποροι και ζητούσαν να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική και παράνομη η επίμαχη υπουργική απόφαση.