«Έχουν γίνει πολλά για την πρωτοβάθμια και το γυμνάσιο, τώρα έχει έρθει η ώρα του λυκείου», είπε ο Κ. Γαβρόγλου. “Αυτό που καλούμαστε λοιπόν να δούμε ως κοινωνία, είναι το εξής: θα αφήσουμε το Λύκειο να σταθεί στα πόδια του; Αυτό είναι η μεγάλη πρόκληση και από αυτό θα προκύψουν όλα τα υπόλοιπα”, πρόσθεσε ο υπουργός.

Ακόμη, ο Κ. Γαβρόγλου επεσήμανε ότι η μεταρρύθμιση γίνεται σε μια περίοδο, που έχει αλλάξει η σχέση ανάμεσα στην πληροφορία και τη γνώση και που ο έντυπος λόγος βαίνει στο τέλος του. «Σήμερα, τη γνώση τα παιδιά μπορούν να την αποκτήσουν με πάρα πολλούς τρόπους και διαφορετικούς . 'Αρα τι μας μένει; Μας μένει στον επαναπροσδιορισμό του Λυκείου να δώσουμε τεράστια έμφαση στο θέμα της γνώσης. Να μάθουμε τον κόσμο πώς να μαθαίνει, πώς να μπορεί να πλοηγείται μέσα σ' αυτόν τον κυκεώνα πληροφοριών με τα εξαιρετικά καλά πράγματα, αλλά και τα πολλά αποπροσανατολιστικά. 'Αρα έχουμε, νομίζω, μία καλή συγκυρία για να μπορέσουμε να κάνουμε αυτή την επανεκκίνηση στην αναβάθμιση του Λυκείου», είπε ο υπουργός.

Σύμφωνα με τον Κ. Γαβρόγλου, το νέο λύκειο απαιτεί «μία κοινωνία με τους κοινωνικούς φορείς της και τα πολιτικά της κόμματα να συναινέσουν ότι θα λύσουν μαζί το πρόβλημ», ως πρώτη προϋπόθεση, κάτι που «δεν μπορεί να γίνει από την επόμενη ημέρα». “Αυτό έχει ένα βάθος τουλάχιστον τριετίας”, είπε ο Κ. Γαβρόγλου προσθέτοντας με νόημα ότι «η τριετία δεν είναι ταμπού».

Από τη μεριά του, ο Θέμης Κοτσυφάκης, συντονιστής του τμήματος Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ, αναφέρθηκε στον «ολιστικό σχεδιασμό» της επαγγελματικής εκπαίδευσης, που «αντέστρεψε την πολιτική των προηγούμενων» και έκανε λόγο για μέτρα που «δηλώνουν νέα αρχή για την επαγγελματική εκπαίδευση».