Σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου του ΟΑΣΘ, Χρήστου Στεφανίδη, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, επισήμανε ότι η διοίκηση διεκδικεί να μην εφαρμοστεί ο νόμος 4482/2017 περί κρατικοποίησης, τουλάχιστον μέχρις ότου εκδικαστούν τα ασφαλιστικά μέτρα που έχει καταθέσει ο Οργανισμός (σ.σ. κάτι που αναμένεται να γίνει το φθινόπωρο). Μάλιστα, επιδιώκει την άμεση έκδοση της προσωρινής διαταγής, ενδεχομένως ακόμη και εντός της ημέρας. Εκτός από την απο-ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ, ο νόμος προβλέπει και την άμεση απομάκρυνση της διοίκησής του και τον ορισμό νέας.
Υπενθυμίζεται ότι βάσει του νόμου, που είχε ψηφιστεί στη Βουλή στις 19 Ιουλίου και δημοσιεύτηκε πριν από λίγες ημέρες σε ΦΕΚ, ο ΟΑΣΘ κρατικοποιείται και θα παρέχει τις υπηρεσίες του με την ίδια επωνυμία μέχρι τον Δεκέμβριο του 2019, ενώ δράση αναλαμβάνουν δύο δημόσιοι φορείς: ο «Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης» (ΟΣΕΘ Α.Ε.), που θα έχει διάρκεια ζωής 90 χρόνων και θα αναλάβει την ανάπτυξη, τον συντονισμό, την εποπτεία και τον έλεγχο των αστικών συγκοινωνιών (συμπεριλαμβανομένων των θαλάσσιων για τη μεταφορά και εξυπηρέτηση επιβατικού κοινού εντός της Περιφερειακής Ενότητας) και η «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Α.Ε» (ΑΣΥΘ ΑΕ) που θα παρέχει τις συγκοινωνιακές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένου του Μετρό όταν ολοκληρωθεί και του τραμ εφόσον δημιουργηθεί (σ.σ. μέτοχος της ΑΣΥΘ Α.Ε. θα είναι ο ΟΣΕΘ, ο οποίος θα μπορεί να μεταβιβάσει μέχρι και το 49% των μετοχών σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης ).
Τόσο η ΑΣΥΘ ΑΕ, όσο και ο ΟΣΕΘ ΑΕ, θα έχουν εννεαμελές διοικητικό συμβούλιο με τριετή θητεία, ενώ στη διοίκηση του δεύτερου θα εκπροσωπούνται -μεταξύ άλλων- με ένα μέλος η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο δήμος Θεσσαλονίκης, η Περιφερειακή Ένωση Δήμων (ΠΕΔ) Κ. Μακεδονίας και τα επιμελητήρια Εμποροβιομηχανικό, Επαγγελματικό και Βιοτεχνικό Θεσσαλονίκης και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας (τα τέσσερα επιμελητήρια ορίζουν έναν εκπρόσωπο συνολικά).
Φρένο στην κρατικοποίηση πατάει ο ΟΑΣΘ
Να ανασταλεί προσωρινά η εφαρμογή του νόμου για την απο-ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), ζητά η διοίκησή του, με αίτημα που κατέθεσε τη Δευτέρα περί άμεσης έκδοσης σχετικής προσωρινής διαταγής.
SOOC
Σε χρειαζόμαστε
Το ThePressProject είναι το μοναδικό μέσο ανεξάρτητης, ερευνητικής και αποκαλυπτικής δημοσιογραφίας που στηρίζεται αποκλειστικά στις μικρο-δωρεές των επισκεπτών του. Πιστεύουμε ότι η πληροφορία πρέπει να είναι διαθέσιμη σε όλους και για αυτό δεν κλειδώνουμε κανένα κομμάτι της ύλης αλλά για να παραχθεί το πρωτογενές υλικό που θα βρείτε εδώ χρειαζόμαστε την υποστήριξή σου. Αν δεν πληρώσουμε εμείς για την ενημέρωσή μας, θα την πληρώσει κάποιος άλλος (και αν δεν είσαι ο Μαρινάκης μάλλον δεν έχεις τα ίδια συμφέροντα). Μάθε πώς
- Κάνε κλικ για να σχολιάσεις
Πολιτική Σχολιασμού