Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην «Εφημερίδα των Συντακτών», ο Κ. Γαβρόγλου υποστήριξε πως οι Πανελλαδικές εξετάσεις αποτελούν μέρος του προβλήματος της Παιδείας, αλλά η κυβέρνηση δεν έχει μιλήσει για κατάργηση τους.

«Δεν μιλήσαμε ποτέ για κατάργηση των Πανελλαδικών, αλλά για κατάργηση των εξετάσεων έτσι όπως αυτές έχουν καταγραφεί στη συνείδηση των πολιτών. Δεν μπορεί άλλωστε να υπάρξει εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς εξετάσεις. Με τον τρόπο όμως που έχουν εξελιχθεί οι Πανελλαδικές, αποτελούν μέρος του προβλήματος. Αρκεί να σκεφτείτε ότι κάθε φουρνιά υποψηφίων κοστίζει στις οικογένειες 2 δισ. ευρώ, ενώ ένας κερδοσκοπικός θεσμός έχει γίνει μέρος του δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ωστόσο, υπενθυμίζεται ότι λίγους μήνες πριν έκανε λόγο για «αναμόρφωση του λυκείου σε βάθος τριετίας, όπου θα παρέχεται ένα ισχυρό εθνικό απολυτήριο, ο βαθμός του οποίου θα ανοίγει χωρίς εξετάσεις την πόρτα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».

Κοινωνικό πρόβλημα οι Πανελλαδικές

Σύμφωνα με τον Κ. Γαβρόγλου, οι Πανελλαδικές αποτελούν κοινωνικό πρόβλημα, καθώς αναγκάζει τα παιδιά 16 – 17 ετών να ζουν με μόνιμο άγχος, ενώ καταστρέφεται η Γ' Λυκείου, λόγω του παζαριού των απουσιών.

«Σκεφτείτε ότι μόλις ένα 25% των υποψηφίων σπουδάζει στις τρεις-τέσσερις πρώτες επιλογές του, ενώ ακόμη κι αν καταφέρνουν να μπουν σε υψηλόβαθμες σχολές, ως φοιτητές πλέον αποτυγχάνουν παταγωδώς στις εξετάσεις του πρώτου εξαμήνου, που ως γνωστόν αποτελεί συνέχεια της ύλης του Λυκείου. Παράλληλα, το υπάρχον σύστημα έχει καταστρέψει τη Γ' Λυκείου, με τη συναίνεση ολόκληρης της κοινωνίας. Μετά τον Μάρτιο ξεκινάει το παζάρι των απουσιών, ένα απαράδεκτο φαινόμενο τόσο ηθικά όσο και εκπαιδευτικά.

Ακόμη, αναπαράγεται και ένα κοινωνικό πρόβλημα: παιδιά δεκαέξι και δεκαεφτά ετών ξυπνάνε μέσα στο άγχος, σέρνονται στο σχολείο, ύστερα τρέχουν στα φροντιστήρια, δεν έχουν χρόνο να κάνουν τίποτα και ακόμη και τα Σαββατοκύριακα τους είναι κλεισμένα με μαθήματα και δραστηριότητες. Δεν είναι σωστό να τους επιβάλλουμε έναν τέτοιο τρόπο ζωής. Αυτό πρέπει να αλλάξει».