«Μέχρι και η Βόρειος Κορέα απέκτησε ιδιωτικό Πανεπιστήμιο. Σήμερα εξάγουμε 60.000 φοιτητές σε περιφερειακές χώρες, όταν η χώρα μας θα μπορούσε να είναι ένα κέντρο εκπαίδευσης, όπου τα δημόσια Πανεπιστήμια θα βρίσκονται σε μία δημιουργική άμιλλα με τα ιδιωτικά. Θέλω να αλλάξουμε το άρθρο 16 και να δώσουμε τη δυνατότητα να δημιουργηθούν και ιδιωτικά Πανεπιστήμια στην χώρα μας…Η  έμφασή μου, όμως, παραμένει στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης.
 
«Και η πρότασή μας είναι μια πρόταση απελευθέρωσης του Δημόσιου Πανεπιστήμιου με μεγαλύτερη ευελιξία, μεγαλύτερη αυτονομία, περισσότερη αξιολόγηση, περισσότερη σύνδεση με την αγορά. Και δεν θα κουραστώ να το λέω: Ισορροπία μεταξύ δικαιωμάτων και υποχρεώσεων για όλους: Καθηγητές και φοιτητές» προσθέτει.
 

Οι καλοί άνθρωποι, οι επενδυτές
 

Η υψηλή φορολογία και οι εξαιρετικά υψηλές ασφαλίστικές εισφορές είναι οι βασικοί λόγοι που υπονομεύεται η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΝΔ, παρά το γεγονός πως έχει συμπιεστεί αρκετά το εργασιακό κόστος με τη μείωση των μισθών, η οποία είναι  αποτέλεσμα των πολιτικών των τελευταίων 7 ετών.
 
«Αυτό σημαίνει ότι καλοί άνθρωποι, τους οποίους ενδεχομένως χρειάζεστε στις επιχειρήσεις, φεύγουν από την Ελλάδα, γιατί πολύ απλά δεν είμαστε ανταγωνιστικοί ως προς τα χρήματα που θα περισσέψουν στην τσέπη του εργαζομένου, του ερευνητή, του προγραμματιστή. Είναι κάτι το οποίο δεν μπορούμε, αυτή την στιγμή, να το αγνοήσουμε. Είναι μία πραγματικότητα, η οποία δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα σε πολλές επιχειρήσεις, ειδικά σε αυτές οι οποίες βρίσκονται στο στάδιο της γρηγορότερης ανάπτυξης», ανέφερε.
 
Ο Κ. Μητσοτάκης κατέληξε λέγοντας ότι «πολύ φοβάμαι ότι υπάρχει και μία τυραννία της μετριότητας στα ελληνικά Πανεπιστήμια, που βολεύεται πάρα πολύ από το γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση, δεν κρίνουμε τους καθηγητές με βάση το δημοσιοποιημένο ερευνητικό τους έργο. Γιατί σήμερα αρκεί μια αναζήτηση στο google για να δούμε πραγματικά ποιος καθηγητής έχει πραγματικό βάθος και ποιότητα στην δουλειά του. Εμείς σε αυτήν την τυραννία της μετριότητος θα βρεθούμε απέναντι. Και θα απελευθερώσουμε τις δυνητικές δυνάμεις των Πανεπιστημίων».

 

Αν ήθελαν να γίνουν επιχειρηματίες δε θα γίνονταν καθηγητές
 

«Είμαι σίγουρος ότι αν οι καθηγητές Πανεπιστημίου ήθελαν να γίνουν επιχειρηματίες δεν θα επέλεγαν την ακαδημαϊκή οδό» τόνισε, μεταξύ άλλων ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, με αφορμή τις αναφορές του προέδρου της Ν.Δ Κυριάκου Μητσοτάκη σε θέματα Παιδείας, ενώ όπως πρόσθεσε αφήνει ασχολίαστο τον θαυμασμό του για τη Βόρεια Κορέα.
 
Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες του κ. Μητσοτάκη προσωπικά προς τον κ. Γαβρόγλου ότι δεν ενισχύει τη σύνδεση της αγοράς εργασίας με την ανώτατη εκπαίδευση, ο Υπουργός αναφέρει ότι πιάστηκαν «πάλι αδιάβαστοι οι σύμβουλοι του κ. Μητσοτάκη. Την ίδια ώρα που έκανε τις δηλώσεις, συνεδρίαζε το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας και Ανθρωπίνου Δυναμικού, σκοπός του οποίου είναι η σύνδεση των πτυχίων με την αγορά εργασίας και στο οποίο συμμετέχουν εκπρόσωποι της εκπαίδευσης και των παραγωγικών φορέων».
 
«Τουλάχιστον είναι ειλικρινής σε αυτό που θέλει να κάνει: Τη μία μέρα μιλώντας σε πρωτοετείς δημόσιου πανεπιστημίου εκθείαζε τις αρετές των ιδιωτικών πανεπιστημίων, την άλλη πρότεινε τα σχολεία να μην είναι υπό την εποπτεία της Πολιτείας αλλά να είναι αυτόνομα και σήμερα καλεί τους πανεπιστημιακούς να γίνουν επιχειρηματίες» αναφέρει.