Όπως υποστήριξε ο Χρήστος Σπιρτζής, μιλώντας στην ΕΡΤ, το νομοσχέδιο για τον νέο ΚΟΚ που θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες στη Βουλή, θα προβλέπει την επιβολή ενός προστίμου βάσης, το οποίο θα αυξάνεται στη συνέχεια με βάση τα οικονομικά στοιχεία του παραβάτη που θα αντλούνται μέσω του συστήματος ΤΑΧΙS, σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών. «Θέλουμε να χτυπήσουμε τη λογική τού έχω χρήματα πληρώνω και παρανομώ» εξήγησε ο Χ. Σπίρτζης.
 

Παραβάσεις που θα αντιμετωπίζονται μόνο με διοικητικές κυρώσεις

Παράλληλα, προανήγγειλε ότι στον νέο ΚΟΚ θα υπάρχουν παραβάσεις αντικοινωνικής συμπεριφοράς που θα αντιμετωπίζονται μόνο με διοικητικές κυρώσεις, όπως είναι η αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και του διπλώματος. Μεταξύ των παραβάσεων αυτών προσδιόρισε την ομιλία  των οδηγών στο κινητό τηλέφωνο, τη ρίψη του τσιγάρου από το παράθυρο του αυτοκινήτου, αλλά και τη στάθμευση οχήματος σε διάβαση αναπήρων.
 
Όπως υποστήριξε, μετά τις δύο αφαιρέσεις της άδειας και του διπλώματος, που θα διαρκεί έναν με δύο μήνες, ο οδηγός θα πρέπει να ξαναδίνει εξετάσεις. Όπως ανέφερε, θα υπάρχει κατηγοριοποίηση των προστίμων σε μικρής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας.
 
Ανακοίνωσε, επίσης, ότι με τον νέο ΚΟΚ θα αυξηθούν τα όρια ταχύτητας, ενώ θα καθιερωθούν ρυθμίσεις ΚΟΚ και σήματα για τα ποδήλατα. Ακόμα, θα προβλέπονται ηλεκτρονικά συστήματα για την έκδοση πινακίδων και διπλωμάτων, για να «σπάσουν» τα κυκλώματα που λειτουργούν σε αυτόν τον τομέα με τα φορτηγά κ.α.

Αναφερόμενος στη νομοθετική ρύθμιση που προωθεί το Υπουργείο, για το θέμα των ταξί και των ηλεκτρονικών πλατφορμών, διερωτήθηκε αν η έδρα της Beat και των άλλων πλατφορμών βρίσκονται στην Ελλάδα, ενώ κάλεσε τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τα στελέχη της ΝΔ που έσπευσαν να τις υποστηρίξουν, όπως είπε,  να δώσουν σχετικά στοιχεία. «Εγώ από τον αναπληρωτή εκπρόσωπο Τύπου της ΝΔ κ. Κυρανάκη, που συναντήθηκε μαζί τους, έμαθα ποιοι εκπροσωπούν την UBER στην Ελλάδα. Αυτή η εταιρεία, καταστρατηγεί το επάγγελμα του ταξί», σχολίασε.
 
Τέλος, υπογράμμισε ότι η πολιτεία  δεν θέλει να καταργήσει τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες «θέλει όμως να βάλει τάξη, ώστε να μην υπάρχουν γκρίζες ζώνες». Αν δεν είναι η έδρα τους στην Ελλάδα, δεν μπορεί το ελληνικό κράτος, ούτε να τους ελέγχει ούτε να τους φορολογήσει επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και διερωτήθηκε αν αυτές οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες εκδίδουν αποδείξεις για τις υπηρεσίες τους.