Εξαιτίας του εύρους του σκανδάλου, ο Ζάκερμπεργκ αποφάσισε να παρουσιαστεί ο ίδιος ενώπιον των κοινοβουλευτικών στην Ουάσινγκτον και να καταθέσει σε μια σειρά πολυαναμενόμενων ακροάσεων.

Αφού ζήτησε συγγνώμη και προχώρησε σε δεσμεύσεις, ανακοίνωσε την Παρασκευή μέτρα για την καταπολέμηση της πολιτικής χειραγώγησης μέσω του Facebook, σε μια ακόμη προσπάθεια να περιορίσει τις ζημιές που έχει υποστεί ο ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης από το σκάνδαλο της Cambridge Analytica.

«Είμαστε αποφασισμένοι να τα εφαρμόσουμε όλα εγκαίρως για τους κρίσιμους μήνες πριν τις ενδιάμεσες κλογές του 2018» στις ΗΠΑ, τόνισε ο Zάκερμπεργκ.

Το Facebook ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι για όσο διάστημα διαρκεί η έρευνα που διεξάγει για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων εκατομμυρίων χρηστών του από την Cambridge Analytica προσθέτει την εταιρεία AggregateIQ «στον κατάλογο με τις οντότητες που δεν επιτρέπονται στην πλατφόρμα».

Σύμφωνα με τις αποκαλύψεις που έκανε το πρώην διευθυντικό στέλεχος της Cambridge Analytica Κρίστοφερ Γουίλι, ο οποίος έχει καταθέσει και ενώπιον της επιτροπής του βρετανικού κοινοβουλίου που εξετάζει την υπόθεση, η AggregateIQ έλαβε εκατοντάδες χιλιάδες λίρες από την εκστρατεία υπέρ του Brexit λίγο πριν τη διεξαγωγή του δημοψηφίσματος στη Βρετανία το 2016.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής, Τσακ Γκρέσλι δήλωσε ότι κάλεσε τον CEO του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ «να καταθέσει κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας σχετικά με τις παρελθοντικές κα μελλοντικές πολιτικές του Facebook για την προστασία και την παρακολούθηση των προσωπικών δεδομένων των καταναλωτών».

«Πλησιάζει η ώρα να λογοδοτήσουν οι ιστότοποι όπως το @facebook. Χρειαζόμαστε έναν νόμο για την προστασία της προσωπικής ζωής στον οποίο θα μπορούν να βασίζονται οι Αμερικανοί», έγραψε στο Twitter ο γερουσιαστής των Δημοκρατικών Εντ Μάρκι.

«Η αυτορύθμιση δεν θα λειτουργήσει. Το Κογκρέσο πρέπει να δράσει για το κοινό συμφέρον, για να προστατεύσεις τους καταναλωτές και τους πολίτες», επεσήμανε στο Twitter ο Δημοκρατικός βουλευτής Ρο Κάνα.

Μεταξύ των νομοθετικών ρυθμίσεων που εξετάζονται είναι η επιβολή προστίμων για την απώλεια δεδομένων, ο ορισμός ενός πιο αυστηρού πλαισίου για τις πολιτικές διαφημίσεις και ακόμη και η απόδοση ποινικών ευθυνών στις εταιρείες για το περιεχόμενο που αναρτάται στις πλατφόρμες τους.

Διαβάστε το ρεπορτάζ του ΤΡΡ Τι συνέβη με το Facebook και τη «μεγαλύτερη διαρροή προσωπικών δεδομένων»