Σύμφωνα με το Reuters, οι δύο κατασκευαστές τρένων υψηλής ταχύτητας TGV και ICE συμφώνησαν τον περασμένο Σεπτέμβριο να συγχωνεύσουν τις σιδηροδρομικές τους δραστηριότητες για να δημιουργήσουν έναν «ευρωπαίο πρωταθλητή», ικανό να αντιμετωπίσει την επέλαση της κρατικής CRRC Corp Ltd της Κίνας. Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, οι δύο πλευρές συμφώνησαν να κρατήσει η Siemens το τιμόνι του διοικητικού συμβουλίου, ενώ η Alstom θα αναλάβει τη διεύθυνση των επιχειρήσεων.
 
Οι δύο εταιρείες θα έχουν κύκλο εργασιών άνω των 15 δισ. ευρώ και θα απασχολούν περίπου 62.300 άτομα παγκοσμίως, με την συγχώνευση των επιχειρήσεων τους να τελεί υπό την έγκριση των αντιμονοπωλιακών αρχών.
 
Στο πλαίσιο αυτό, η Siemens κατέληξε στο πρόσωπο του Ζίγκμαρ Γκάμπριελ μεταξύ των έξι διευθυντών που όρισε η γερμανική πολυεθνική για το διοικητικό συμβούλιο, του οποίου πρόεδρος θα είναι ο επικεφαλής τεχνολογίας θα είναι ο Ρόναλντ Μπουρτς, ενώ τέσσερα ακόμη μέλη θα οριστούν από την Alstom.
 
Όπως αναφέρεται, η πλευρά της Siemens-Alstom θέλει να επωφεληθεί, κυρίως από τις εμπειρίες του Γκάμπριελ. «Τρέφω μεγάλο σεβασμό για τον Ζίγκμαρ Γκάμπριελ», δήλωσε ο προϊστάμενος της Alstom, Ανρί Πουπάρ Λαφάρζ. Ο πρώην υπουργός γνωρίζει τις διεθνείς αγορές και είναι ικανός. Η Siemens αναφέρθηκε επίσης στη μεγάλη διεθνή εμπειρία του Γκαμπριελ.
 
Η απόφαση του Γκάμπριελ να ενταχθεί στο δυναμικό της Siemens προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στη Γερμανία, με τον επικεφαλής του Κόμματος της Αριστεράς, Μπερντ Ρίξιγκερ να δηλώνει πως «δεν έμαθε τίποτα από τον Σρέντερ», υπενθυμίζοντας την εμπλοκή του πρώην καγκελαρίου Γκέρχαρντ Σρέντερ στο εποπτικό συμβούλιο της Nord Stream και της ρωσικής κρατικής Rosneft.

Υπενθυμίζεται πως ο Γκάμπριελ θεωρούνταν για το SPD ως φαβορί για να αναλάβει την προεδρία του κόμματος, πριν τελικά οι Σοσιαλδημοκράτες καταλήξουν στο πρόσωπο του Μάρτιν Σουλτς, που υπέστη πανωλεθρία στις τελευταίες εκλογές.