Η ένταξη των εργαζομένων στα βαρέα και ανθυγιεινά ήταν ένα από τα βασικά αιτήματα της απεργίας τους, η οποία ανεστάλη όταν έλαβαν τις σχετικές δεσμεύσεις από την COSCO και το υπουργείο Ναυτιλίας.

Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας, σε συνέχεια των συναντήσεων που έγιναν στα Υπουργεία Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μεταξύ εκπροσώπων των εργαζομένων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά και των Γενικών Γραμματέων του Υπουργείου Εργασίας Ανδρέα Νεφελούδη, Ναυτιλίας Διονύση Τεμπονέρα και Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρήστου Λαμπρίδη, αναφορικά με το θέμα της ένταξης του εργατοτεχνικού προσωπικού που απασχολείται στους προβλήτες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων ΙΙ και ΙΙΙ στις διατάξεις του ισχύοντος Πίνακα Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής  απέστειλε έγγραφο προς το Υπουργείο Εργασίας στο οποίο αναφέρει ότι, με βάση τις διατάξεις της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ ΑΕ (Ν.4404/2016) οι Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ βρίσκονται εντός της Χερσαίας Λιμενικής Ζώνης του ΟΛΠ και αποτελούν τμήματα του Εμπορικού Λιμένα Πειραιά.

Στη συνέχεια, ο Υφυπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Αναστάσιος Πετρόπουλος, με έγγραφό του προς τον Ε.Φ.Κ.Α διευκρίνισε ότι αναφορικά με τους ανωτέρω εργαζομένους εφαρμογή έχουν οι διατάξεις της περίπτωσης 41 του ισχύοντος Πίνακα Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων.

ΕΝΕΔΕΠ: Απάντηση σε όσους καλλιεργούν την ηττοπάθεια

«Η θετική αυτή εξέλιξη για ένα πάγιο αίτημα του σωματείου μας, είναι αποτέλεσμα των μαζικών απεργιακών κινητοποιήσεων όλων των εργαζομένων στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ. Κινητοποιήσεις που πρωτοστάτησαν όλοι εργαζόμενοι, τα μέλη και το ΔΣ του Σωματείου ΕΝΕΔΕΠ» σχολιάζει η Ένωση Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες του Πειραιά και συνεχίζει:

Αποτελεί απάντηση σ’ αυτούς που σήμερα καλλιεργούν την ηττοπάθεια, που αποφεύγουν σαν το διάολο το λιβάνι τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, που υπηρετούν τα «θέλω» της εργοδοσίας.

Συνάδελφοι, οι αγώνες μας έχουν αποτέλεσμα. Όσο και να προσπαθούν να συκοφαντήσουν τον απεργιακό μας αγώνα οι «συνδικαλιστές» του «νέου» εργοδοτικού σωματείου, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι όταν οι εργαζόμενοι παλεύουν για το δίκιο τους μπορούν να κερδίσουν.Παλεύουμε για καλύτερους μισθούς και καλύτερες συνθήκες εργασίας. Να μπορούμε να γυρνάμε σώοι, αβλαβείς και με αξιοπρέπεια στις οικογένειες μας και στα παιδιά μας. Κανείς δεν μας χάρισε τίποτα. Ότι κερδήθηκε μέσα στο λιμάνι, ήταν αποτέλεσμα των δικών μας αγώνων.
Έχουμε πλέον κατακτήσει τη δική μας πείρα μέσα από τους δικούς μας αγώνες, μέσα από τις κινητοποιήσεις και τα αιτήματα που όλοι μαζί αποφασίσαμε. Πότε δεν διστάσαμε μπροστά σε απειλές.

Συνάδελφοι, την Πέμπτη είναι η καταληκτική ημερομηνία των διαπραγματεύσεων με την εργοδοσία. Αναμένουμε τις τελικές απαντήσεις τους στο δίκαιο αίτημα όλων των εργαζομένων στο λιμάνι για:

▪ Υπογραφή ΣΣΕ με αυξήσεις για όλους τους εργαζόμενους
▪ 6μελής πόστα
▪ Μετατροπή όλων των συμβάσεων σε πλήρους απασχόλησης και αορίστου χρόνου

Όλοι στη Γενική Συνέλευση της Τετάρτης 29 Αυγούστου στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά απ τις 12.00 πμ

Καλούμε όλους τους εργαζομένους στο λιμάνι, να συσπειρωθούν στο σωματείο ΕΝΕΔΕΠ, να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο τον αγώνα για τα δίκια μας.

Αυξήθηκε ο όγκος εργασίας αλλά «το μσθολογικό κόστος είναι υψηλό»

Παράλληλα, όπως σημειώνει ο «Ριζοσπάστης», ενώ στελέχη της COSCO και των θυγατρικών της διαφημίζουν το πόσο αυξήθηκε η μεταφόρτωση εμπορευματοκινωτίων στο λιμάνι του Πειραιά τα τελευταία χρόνια, διαμηνύουν στους εργαζόμενους ότι δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τα αιτήματά τους για αυξήσεις στους μισθούς.

«Η μεταφόρτωση εμπορευμάτων έχει υπερτριπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια στον Πειραιά (…) Σε απόλυτους αριθμούς: Το 2017 διακινήθηκαν 3,691 εκατομμύρια κοντέινερ (Teus) έναντι 3,471 εκατομμυρίων το 2016. Το 2018 μπορεί να ξεπεράσουμε και τα πέντε εκατομμύρια (…) Σε ένα – ενάμιση χρόνο ο Πειραιάς θα γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, από τρίτο που είναι σήμερα (…) ο Πειραιάς είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι στον κόσμο, μόνο φέτος η διοίκηση επιδιώκει να αυξήσει τη διακίνηση εμπορευμάτων κατά 35%». Τα παραπάνω στατιστικά στοιχεία επικαλέστηκε ο γενικός διευθυντής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.

Την περασμένη Παρασκευή ωστόσο, όπως προσθέτει το δημοσίευμα, οι εκπρόσωποι της εργοδοσίας έλεγαν στη συνάντηση με την ΕΝΕΔΕΠ ότι δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τα αιτήματα των εργατών για αυξήσεις στους μισθούς, επειδή ήδη το «μισθολογικό κόστος» είναι υψηλό και ότι σε αυτό περιλαμβάνονται τα διαλείμματα και η παροχή Μέσων Ατομικής Προστασίας.

Σύμφωνα με τη «Ναυτεμπορική» επίσης τα έσοδα της θυγατρικής εταιρείας της COSCO, PCT, που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιθμανιού του Πειραιά σημείωσαν αύξηση κατά 31% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και διαμορφώθηκαν στα 111,45 εκατ. δολάρια. 

Το «σωματείο» κατά των απεργιών

Συν τοις άλλοις, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι μετά την απεργία των εργαζομένων τον Ιούνιο, δημιουργήθηκε ένα «σωματείο» που αίτημα του έχει «να μην ξανακλείσει το λιμάνι» και προσθέτει ότι «είμαστε απέναντι σε απεργιακές κινητοποιήσεις», ενώ στο καταστατικό του, που επικαλείται ο «Ριζοσπάστης», υπογραμμίζει ότι πριν κηρυχθεί οποιαδήποτε μορφή αγώνα, «θα πρέπει να εξαντληθούν οι διαπραγματεύσεις για ειρηνική επίλυση των διαφορών». 

Η επίθεση στον Μάρκο Μπεκρή

Υπενθυμίζετια επίσης, ότι στα μέσα Αυγούστου ο πρόεδρος του Σωματείου των εργαζομένων στις προβλήτες της COSCO, Μάρκος Μπεκρής την ώρα που μιλούσε στους εργαζόμενους, δέχθηκε επίθεση, με την ΕΝΕΔΕΠ και τον ΠΑΜΕ να καταγγέλλουν μηχανισμούς και μεθοδεύσεις της εταιρείας.