Όπως αναφέρει η «Συσπείρωση Αριστερών Μηχανικών»,  το σχετικό φυλλάδιο αναγράφεται ότι «οι εργαζόμενοι της «Εγνατία Οδός ΑΕ» παραμένουμε σταθεροί στην εναντίωσή μας στη σχεδιαζόμενη παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων, δηλ. του συνόλου του δικτύου αυτοκινητοδρόμων της Βόρειας Ελλάδας, μήκους σχεδόν 1.000 χλμ.».

Με τα τρέχοντα δεδομένα, όπως υποστηρίζουν, δεν τεκμηριώνεται η σκοπιμότητα της παραχώρησης, καθώς υπό την παρούσα διαχείριση:

-Με τη νέα τιμολογιακή πολιτική (0,05 ευρώ/χλμ.) τα ετήσια έσοδα των διοδίων το 2019 εκτιμώνται σε περίπου 200.000.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, οι δαπάνες διαχείρισης (συντήρηση, λειτουργία, ενέργεια κ.λπ.), συμπεριλαμβανομένων πλέον των εργασιών βαριάς (δομικής) συντήρησης, θα ανέρχονται σε 70-80.000.000 ευρώ/έτος.

-Το πλεόνασμα από τη διαχείριση της Εγνατίας Οδού θα είναι αρχικά πάνω από 100.000.000 ευρώ/έτος αυξανόμενο σε βάθος χρόνου αντίστοιχα με την αύξηση της κυκλοφορίας, ενώ σε ορίζοντα 35ετίας θα προσεγγίζει τα 300.000.000 ευρώ/έτος.

-Στο σύνολο της 35ετίας και διατηρώντας σταθερή την τιμή διοδίων στα 0,05 ευρώ/χλμ., το αθροιστικό πλεόνασμα από τα έσοδα διοδίων υπερβαίνει τα 7 δισ. ευρώ. Εάν μάλιστα αυξηθούν περαιτέρω τα διόδια στο ύψος των παραχωρήσεων (0,07 ευρώ/χλμ.) το πλεόνασμα θα προσεγγίζει τα 10 δισ. ευρώ.

Η αύξηση των τιμών διοδίων της Εγνατίας Οδού, εξαιτίας της σχεδιαζόμενης παραχώρησής της, σύμφωνα με τον ΣΕΤΕΟ, είναι η ακόλουθη:

Νέο Κόστος Διοδίων Εγνατίας Οδού
 
(Διαδρομή Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου με επιστροφή: 2*658 χλμ.)
  2018 1.1.2019*
 
(+86%)
Παραχώρηση**
 
(+161%)
ΙΧ 34,8 € 64,6 € 91 €
Φορτηγά, Λεωφορεία 87,4 € 163 € 228,8 €
Ρυμουκλούμενα 122,2 € 228,8 € 321,2 €
*0,05ευρώ/χλμ. ΦΕΚ Β’ 2090/7.6.2018

Σημειώνεται ότι είναι σε εξέλιξη, από το ΤΑΙΠΕΔ, η διαγωνιστική διαδικασία για την Εγνατία Οδό, με τις δεσμευτικές προσφορές να αναμένονται τέλη του 2018 – αρχές του 2019.