Στο πόρισμα που έδωσε στη δημοσιότητα η Νέα Δημοκρατία, αναφορικά με την τοποθέτηση των 23 υπαλλήλων επί Άδωνι Γεωργιάδη η αξιωματική αντιπολίτευση αναφέρει πως:
 
«Κανένα απολύτως στοιχείο σύνδεσης και εμπλοκής του Άδωνι Γεωργιάδη δεν προέκυψε με τις τοποθετήσεις των 23.
 
Η ανάδειξη του θέματος από την πλειοψηφία ως μείζον πολιτικό σκάνδαλο, αποδεικνύει ότι ο στόχος εξαρχής ήταν η μικροπολιτική εκμετάλλευσή του, προκειμένου να σπιλωθούν και να διωχθούν πολιτικοί αντίπαλοι. Η όλη προσπάθεια βασίζεται σε έκθεση της διορισμένης από το ΣΥΡΙΖΑ Γενικής Επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοίκησης, ενώ μετά από καταγγελίες, η Εισαγγελία Πρωτοδικών έχει ήδη σχηματίσει δικογραφία κατά των Επιθεωρητών για τον τρόπο που διενεργούν τις προκαταρκτικές στο ΚΕΕΛΠΝΟ. Η Νέα Δημοκρατία αμφισβητεί την αξιοπιστία και τις προθέσεις σύνταξης του πορίσματος».
 
Μεταξύ άλλων το πόρισμα της ΝΔ αναφέρει ότι «Δεν προέκυψαν σε κανένα σημείο της διαδικασίας στοιχεία που να καταδεικνύουν παρέμβαση υπουργού ή άλλου πολιτικού προσώπου προς επηρεασμό αποφάσεων του ΚΕΕΛΠΝΟ κατά την περίοδο που εξετάστηκε (έως 2014), με μοναδική εξαίρεση την επιστολή της κ. Φ. Σκοπούλη περί απευθείας ανάθεση από το ΚΕΕΛΠΝΟ σε εταιρεία για την προμήθεια αντιδραστηρίων για τον ιό του Δυτικού Νείλου, τη στιγμή μάλιστα που α) η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων είχε απορρίψει τη δυνατότητα απευθείας ανάθεσης, μη αποδεχόμενη τις αιτιάσεις περί κατεπείγοντος και β) είχαν εξασφαλιστεί δωρεάν τα απαιτούμενα αντιδραστήρια»
 
Για την αγορά εμβολίων, σημειώνονται τα παρακάτω:
 
Η Ελλάδα αντιμετώπισε τις τελευταίες δεκαετίες σειρά προκλήσεων για τη δημόσια υγεία (γρίπη χοίρων, γρίπη πτηνών, ιός Δυτικού Νείλου, HIV, ελονοσία). Οι κρίσεις αυτές ξεπεράστηκαν αποτελεσματικά, χάριν στην παρέμβαση, τη συμβολή και το έργο του ΚΕΕΛΠΝΟ εν γένει. Στην Ελλάδα, οι επιπτώσεις των επιδημιών, τόσο σε ανθρώπινες ζωές, όσο και στην οικονομία, ήταν ιδιαίτερα περιορισμένες. Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια, η κυβέρνηση, έχει επιδοθεί σε μια συντονισμένη επιχείρηση πλήρους απαξίωσης και υποβάθμισης του ΚΕΕΛΠΝΟ, τα αποτελέσματα της οποίας είναι δυστυχώς ήδη ορατά στη δημόσια υγεία».
 
Τέλος, όπως αναφέρει η ΝΔ μεταξύ άλλων «Η κυβέρνηση εδώ και 4 χρόνια καταχράται το πρόβλημα του μεταναστευτικού, επικαλείται το «κατεπείγον» και την ανάγκη προστασίας της Δημόσιας Υγείας για να κάνει προμήθειες και προσλήψεις με αδιαφάνεια και χωρίς να τηρούνται οι προβλεπόμενες διαδικασίες. Μέσω του προγράμματος Philos ξοδεύτηκαν αρχικά 17,5 εκ. χρήμα από κοινοτικούς πόρους και προσελήφθησαν 294 άτομα εκτός ΑΣΕΠ ακόμα και σε ειδικότητες που αυτό δεν προβλεπόταν. Με το νόμο 4549/18 η κυβέρνηση, ενέταξε το Philos στη χρηματοδότηση μέσω ΠΔΕ και από τότε έχουν γίνει 2 παρατάσεις συμβάσεων των ατόμων που είχαν αρχικώς προσληφθεί. Για κάθε παράταση η κυβέρνηση επικαλέστηκε κάθε φορά, αδυναμία να ολοκληρώσει εγκαίρως τις διαδικασίες πρόσληψης. Τα άτομα αυτά δε, εργάζονται σε δομές εκτός ΚΕΕΛΠΝΟ, αρμοδιότητας των Υπουργείων Υγείας και Εθνικής Άμυνας. Στην περίπτωση του ΚΕΕΛΠΝΟ έχουμε το πρωτοφανές περιστατικό να απολύονται επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, εργαζόμενοι – συνδικαλιστές, με τη Διοίκηση να βασίζεται αποκλειστικά σε πόρισμα της διορισμένης από την Κυβέρνηση Γενικής Επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοίκησης και ενώ η ποινική διαδικασία βρίσκεται σε πολύ αρχικό στάδιο ενώ το ίδιο το κλιμάκιο ελέγχου, ελέγχεται από τη Δικαιοσύνη».
 
Με βάση το πόρισμα της ΝΔ «Το ΚΕΕΛΠΝΟ, έως και το 2014, πάντα λειτούργησε εντός του νομοθετικού πλαισίου που το διείπε, ως ο φορέας υλοποίησης της πολιτικής του Υπουργείου Υγείας σε θέματα διαφύλαξης της Δημόσιας Υγείας και στη διαχείριση κρίσεων. Καθώς έπρεπε να χαρακτηρίζεται από αμεσότητα και ταχύτητα αντιδράσεων, είχε ένα ειδικό οργανωτικό και λειτουργικό πλαίσιο, σύμφωνα με τη διεθνή πρακτική συγγενών οργανισμών. Η Νέα Δημοκρατία δεν παραγνωρίζει το γεγονός ότι υπάρχουν σήμερα υποθέσεις που ελέγχονται από τη Δικαιοσύνη. Σε αυτό το πλαίσιο στηρίζει το έργο της Δικαιοσύνης. Εκφράζει όμως, έντονες επιφυλάξεις για το ρόλο συγκεκριμένων κυβερνητικών λειτουργών στη μέχρι τώρα αντιμετώπιση της υπόθεσης, ιδίως της Γενικής Επιθεωρήτριας κ. Παπασπύρου και του επιτελείου της. Ειδικότερα στα όσα ψευδώς κατέθεσε ο Αν. Υπουργός Υγείας Π. Πολάκης και στην Εξεταστική Επιτροπή της Υγείας αναφορικά με τις συμβάσεις σίτισης και συντήρησης της Δομής Οροθετικών η Δικαιοσύνη έχει ήδη αποφανθεί με την υπ? αριθμ 6827 /2018 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών που καταδικάζει τον Αν. Υπουργό Υγείας στο αδίκημα της συκοφαντικής δυσφήμισης και σε καταβολή χρηματικής αποζημίωσης ύψους 8.000,00 ευρώ, κατόπιν σχετικής αγωγής του υπευθύνου της Δομής και μάρτυρα της Εξεταστικής Επιτροπής Σταμάτη Πουλή».

Διαβάστε αναλυτικά το πόρισμα που έδωσε στη δημοσιότητα η Νέα Δημοκρατία:

 

ΔΗΣΥ: «Δεν υπήρξε άμεσος δόλος» όσον αφορά τον Άδ. Γεωργιάδη»

 
Παρατυπίες, με πλέον χαρακτηριστικές την ανυπαρξία απόφασης Διοικητικού Συμβουλίου και την ανυπαρξία γραπτής σύμβασης μεταξύ των συνεργατών και του ΚΕΕΛΠΝΟ, διαπιστώνει η Δημοκρατική Συμπαράταξη για «το ζήτημα των 22 προσλήψεων που έγιναν από το ΚΕΕΛΠΝΟ, και εν συνεχεία διατέθηκαν ως επί το πλείστον στο γραφείο του τότε Υπουργού Άδωνι Γεωργιάδη» στο δικό της πόρισμα για το ΚΕΕΛΠΝΟ, το οποίος κατέθεσε σήμερα. Ωστόσο επισημαίνει ότι δεν προκύπτει θετική γνώση, δηλαδή δεν υπήρξε άμεσος δόλος όσον αφορά τον τότε υπουργό Άδωνι Γεωργιάδη, «ο οποίος πάντως όφειλε (είτε ο ίδιος, είτε δια του πολιτικού του γραφείου που αποτελεί οργανωμένη υπηρεσιακή μονάδα, με Διευθυντή και προσωπικό) να έχει ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας πρόσληψης και απασχόλησης τουλάχιστον των 14 υπαλλήλων – συνεργατών του ΚΕΕΛΠΝΟ που διατέθηκαν στο γραφείο του». Επίσης, δεν προέκυψε θετική γνώση στο πρόσωπο της τότε προέδρου του ΚΕΕΛΠΝΟ, για την οποία επισημαίνεται ότι «σε αντίθεση με τον υπουργό», «η πρόεδρος δεν είχε οργανωμένο γραφείο (με αποσπασμένους ή μετακλητούς υπαλλήλους και εξιδεικευμένο προσωπικό της επιλογής της) και, ως εκ τούτου προκύπτει ότι η δυνατότητα ελέγχου της εσωτερικής λειτουργίας του φορέα ήταν κατά τεκμήριο περιορισμένη».
 
Σύμφωνα με το πόρισμα της ΔΗΣΥ, «η πρόσληψη φαίνεται να έγινε με ευθύνη υπηρεσιακών παραγόντων του ΚΕΕΛΠΝΟ, για τους οποίους βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη ποινική διαδικασία (άσκηση ποινικών διώξεων)» και «η έρευνα ευθυνών μη πολιτικών προσώπων εκφεύγει των αρμοδιοτήτων της Εξεταστικής Επιτροπής».
 
Όσον αφορά τις καμπάνιες για τον καρκίνο και τον ιό HIV, το ΔΗΣΥ σημειώνει ότι το ΚΕΕΛΠΝΟ είχε αρμοδιότητα πρόληψης και ενημέρωσης και επί μη λοιμωδών νοσημάτων, ωστόσο «ανακύπτουν ζητήματα σχετικά με την ιδιαιτερότητα που παρουσιάζουν διαχρονικά οι διαδικασίες υλοποίησης των επικοινωνιακών δράσεων, οι συναφείς συμβάσεις ανάθεσης και η προβολή μηνυμάτων σε συγκεκριμένα ΜΜΕ», ενώ «δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα σε σχέση με το ύψος των δαπανών και εάν αυτές ήταν ανάλογες του επιδιωκόμενου κάθε φορά σκοπού».
 
Τέλος, σε ό,τι αφορά την διαταχθείσα λογιστική πραγματογνωμοσύνη στο ΚΕΕΛΠΝΟ επισημαίνεται ότι «δεν προέκυψε “έλλειμμα”, αλλά “διαφορές” συνολικού ύψους 89 εκατ. ευρώ». Το ΔΗΣΥ σημειώνει ότι οι πραγματογνώμονες «καταλήγουν ότι “Σχετικά με τη φύση ή τον τρόπο σχηματισμού των διαφορών στις χρήσεις 2010-2014, δεν είμαστε σε θέση να εκφέρουμε άποψη λόγω του ανεπαρκούς τρόπου κατάρτισης των απολογισμών και της έλλειψης ελεγκτικών στοιχείων για την επιβεβαίωση των εσόδων και εξόδων των απολογισμών”» και ως εκ τούτου συμπεραίνει ότι «παρίσταται ανάγκη να ελεγχθούν τα παραστατικά χρηματικών κινήσεων, τα εντάλματα πληρωμών και είσπραξης καθώς και η εν τοις πράγμασιν διάθεση των χρηματικών ποσών που εισέρρευσαν στο ΚΕΕΛΠΝΟ κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα από την τακτική δικαιοσύνη, προς τον σκοπό διακρίβωσης της τέλεσης ή μη ποινικού αδικήματος»