Πλέον, η υπόθεση περνάει στην Κομισιόν, που θα κληθεί να αποφασίσει αν οι ελληνικές αρχές πήραν τα αναγκαία μέτρα για να σταματήσουν το δίκτυο απάτης.

Σύμφωνα με το Politico, η OLAF ολοκλήρωσε μια έρευνα τριών χρόνων στο λιμάνι του Πειραιά, το οποίο ανήκει στην κινεζικής COSCO. Οι αρχές εκεί δεν κατάφεραν να σταματήσουν ένα σύνθετο διασυνοριακό δίκτυο εγκληματιών, που δεν πλήρωναν δασμούς και ΦΠΑ για μεγάλες ποσότητες παπουτσιών και ρούχων που εισήγαγαν, διοχετεύοντας τα στη συνέχεια στην Ευρώπη.

«Η OLAF μπορεί να επιβεβαιώσει ότι κατέληξε στην έρευνά της που αφορά τη δόλια εισαγωγή υποτιμημένων ρούχων και παπουτσιών στην Ελλάδα από την 1η Ιανουαρίου 2015 έως τις 31 Μαΐου 2018. Με βάση τα ευρήματά της, η OLAF έχει εκδώσει σύσταση για τα ελληνικά τελωνεία για την ανάκτηση του ποσού των 202,3 εκατ. ευρώ από τελωνειακούς δασμούς που δεν εισπράχθηκαν σχετικά με τη δόλια υποτιμημένη αξία τέτοιων προϊόντων», επιβεβαίωσε η υπηρεσία στο Politico, σε ερώτηση για την έρευνα.

Η ευρωπαϊκή υπηρεσία καταπολέμησης της Διαφθοράς είχε ολοκληρώσει ανάλογη έρευνα σε λιμάνια της Βρετανίας το 2017, με συνέπεια η Κομισιόν να ζητήσει από το Λονδίνο να πληρώσει πρόστιμο 2,7 δισ. ευρώ και την υπόθεση να βρίσκεται ένα βήμα πριν το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

 Η έρευνα είναι στο πλαίσιο της επιχείρησης της OLAF για την πάταξη εγκληματικής οργάνωσης η οποία απέφυγε να πληρώσει τουλάχιστον 2,5 δισ. ευρώ σε τελωνειακούς δασμούς σε έξι χώρες από το 2015. Οι απώλειες από τον ΦΠΑ είναι ακόμη μεγαλύτερες, σύμφωνα με τους ερευνητές. 

Σύμφωνα πάντα με το Politico, ο μηχανισμός απάτης περιλαμβάνει πληθώρα οδηγούς φορτηγών, πλαστά έγγραφα και μάνατζερ που έδιναν στους οδηγούς ακριβείς διαταγές από το τηλέφωνο για το πού θα παραδώσουν τα προϊόντα. Μόλις αυτά έμπαιναν σε κοντέινερ, γίνονταν ψευδείς δηλώσεις, δίνοντας πλασματικά χαμηλές τιμές για ρούχα και παπούτσια, έτσι ώστε οι εισαγωγείς να αποκομίζουν κέρδος αποφεύγοντας τους τελωνειακούς δασμούς και πληρώνοντας πολύ λιγότερα από ότι έπρεπε σύμφωνα με τη νομοθεσία. Στη συνέχεια τα προϊόντα φορτώνονταν σε νταλίκες και οι οδηγοί τα πήγαιναν σε πόλεις της Ευρώπης όπως η Φλωρεντία και η Βαρκελώνη.

Η ελληνική κυβέρνηση αρνήθηκε να κάνει κάποιο σχόλιο για το αποτέλεσμα της έρευνας.