Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, η επόμενη φάση της αναθεώρησης του Συντάγματος περνάει πλέον στην επόμενη Βουλή, καθώς οι προτάσεις θα πρέπει να εγκριθούν εκ νέου. Από τις προτάσεις που έλαβαν έγκριση, 16 διατάξεις συγκέντρωσαν περισσότερες από 180 ψήφους, γεγονός που σημαίνει πως στην επόμενη Βουλή, οι διατάξεις αυτές θα χρειαστούν απόλυτη πλειοψηφία 151 βουλευτών. 
 
Συγκεκριμένα, η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για το επίμαχο άρθρο 32 που αποσυνδέει την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας από τη πρόωρη διάλυση της Βουλής, έλαβε 224 ψήφους, δηλαδή τρεις περισσότερες ψήφους από την πρώτη ψηφοφορία. Επίσης το άρθρο 3 για το ουδετερόθρησκο κράτος, εγκρίθηκε με 156 ψήφους, ενώ στην πρώτη ψηφοφορία είχε ψηφιστεί οριακά από 151 βουλευτές.
 
Ειδικότερα, μεταξύ των σημαντικών αναθεωρητέων διατάξεων που πρότεινε ο ΣΥΡΙΖΑ και εγκρίθηκαν είναι:
 
  • Η διαδικασία εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας και η αποσύνδεση της από τις εκλογές.
  • Η καθιέρωση της απλής αναλογικής σε εθνικές και αυτοδιοικητικές εκλογές.
  • Η καθιέρωση της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους.
  • Η κατοχύρωση των ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων.
  • Η απαγόρευση διακρίσεων λόγω φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού.
  • Τα δημοψηφίσματα και η λαϊκή νομοθετική πρωτοβουλία.
 
Το «πράσινο φως» πήραν επίσης και άλλες εξίσου σημαντικές προτάσεις που είχαν καταθέσει μεμονωμένοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Οι συγκεκριμένες αφορούν, την απαγόρευση διακρίσεων φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού, την καθιέρωση της αρχής της επιείκειας στο πεδίο των θεμελιωδών δικαιωμάτων και κατάργηση της διάταξης περί καταχρηστικής άσκησης, την κατοχύρωση της εύρυθμης και απρόσκοπτης λειτουργίας της διοίκησης και της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης των νησιωτικών και ορεινών περιοχών.
 
Από τις προτάσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης, έγκριση έλαβε το δικαίωμα της κοινοβουλευτικής μειοψηφίας να συγκροτεί μέχρι δύο εξεταστικές επιτροπές, η εξομοίωση των στρατιωτικών δικαστηρίων με τα τακτικά δικαστήρια, η παπαπομπή εκκρεμών δικαστικών υποθέσεων ενώπιον του ελεγκτικού συνεδρίου, καθώς και το άρθρο 114 παρ. 1, Περί ισχύος άρθρων 30, 32 του Συντάγματος
 
Αναλυτικά η ψηφοφορία:
 

ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΥΡΙΖΑ

 
H εθνική αντιπροσωπεία στις προτάσεις της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ για τις αναθεωρητέες διατάξεις, οι οποίες στην πρώτη ψηφοφορία είχαν συγκεντρώσει άνω των 151 ψήφων, σήμερα, στη 2η ψηφοφορία τοποθετήθηκε ως εξής:
 
  • άρθρο 3 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 156 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 15 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 151 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 19 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 3 παρ.2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 156 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 15 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 151 “ΝΑΙ”, 102 “ΟΧΙ”, 19 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 3 παρ. 3 (κατάργηση παραγράφου): 171 “ΝΑΙ”,99 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 167 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 4 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 3 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προσθήκη ερμηνευτικής δήλωσης προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους):157 “ΝΑΙ”, 113 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 153 “ΝΑΙ”, 115 “ΟΧΙ”, 4 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 13 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου):154 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 19 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 151 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ” , 20 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 21 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κρατικής εγγύησης ενός αξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης για όλους μέσα από καθολικές κοινωνικές υπηρεσίες και εισοδηματικές ενισχύσεις): 160 “ΝΑΙ”, 110 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 157 “ΝΑΙ”, 99 “ΟΧΙ” , 2 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 21 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κοινωνικού δικαιώματος στην υγεία και υποχρέωσης του κράτους να παρέχει καθολική πρόσβαση σε αποτελεσματικές παροχές υγείας μέσω του Εθνικού Συστήματος Υγείας):160 “ΝΑΙ”, 110 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 157 “ΝΑΙ”, 113 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 21 (προσθήκη παραγράφου 7) (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του δημόσιου ελέγχου των βασικών κοινωνικών αγαθών, όπως το νερό και η ηλεκτρική ενέργεια, ώστε τα δίκτυα διανομής τους να υπόκεινται σε καθεστώς δημόσιας υπηρεσίας και να τελούν σε δημόσιο έλεγχο και προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης των κοινών αγαθών): 158 “ΝΑΙ”, 112″ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 154 “ΝΑΙ”, 115 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 22 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης ίσης αμοιβής και ίσης αξίας ανεξάρτητα από την ηλικία): 173 “ΝΑΙ”, 97 “ΟΧΙ”, 4 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 172 “ΝΑΙ”, 96 “ΟΧΙ”, 5 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 22 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση συνταγματικής κατοχύρωσης των συλλογικών διαπραγματεύσεων για τον καθορισμό του ελάχιστου μισθού και του δικαιώματος μονομερούς προσφυγής των κοινωνικών εταίρων στη διαιτησία): 160 “ΝΑΙ”, 108 “ΟΧΙ”, 4 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 155 “ΝΑΙ”, 112 “ΟΧΙ”, 5 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 22 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση της αναγνώρισης ότι η επίταξη υπηρεσιών απαγορεύεται ως μέτρο αντιμετώπισης των συνεπειών απεργίας): 164 “ΝΑΙ”, 103 “ΟΧΙ”, 5 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 163 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 6 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 22 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης του δικαιώματος στην κοινωνική ασφάλιση υπό την έννοια ότι το κράτος υποχρεώνεται να εξασφαλίζει αποτελεσματική προστασία έναντι όλων των ασφαλιστικών κινδύνων μέσω ενός ενιαίου συστήματος καθολικής κάλυψης, στο πλαίσιο δημόσιου αναδιανεμητικού συστήματος, που λειτουργεί βάσει των αρχών της αλληλεγγύης και της ανταποδοτικότητας): 158 “ΝΑΙ”, 111 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 155 “ΝΑΙ”, 112 “ΟΧΙ”, 4 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 28 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση της υποχρέωσης κύρωσης με δημοψήφισμα διεθνών συνθηκών που προβλέπουν μεταβίβαση κυριαρχικών αρμοδιοτήτων του κράτους): 154 “ΝΑΙ”, 118 “ΟΧΙ”, 0 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 154 “ΝΑΙ”, 117 “ΟΧΙ”, 1 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 32 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 224 “ΝΑΙ”, 47 “ΟΧΙ”, 1 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 221 “ΝΑΙ”, 46 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 32 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 224 “ΝΑΙ”, 47 “ΟΧΙ”, 1 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 220 “ΝΑΙ”, 47 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 33 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 169 “ΝΑΙ”, 99 “ΟΧΙ”, 4 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 168 “ΝΑΙ”, 98 “ΟΧΙ”, 5 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 37 παρ.2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης υποχρεωτικής βουλευτικής ιδιότητας για τον πρωθυπουργό) : 153 “ΝΑΙ”, 104 “ΟΧΙ”, 15 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 153 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 16 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 38 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας): 154″ΝΑΙ”, 117 “ΟΧΙ”, 1 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 155 “ΝΑΙ”, 115 “ΟΧΙ”, “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 44 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης δημοψηφισμάτων με λαϊκή πρωτοβουλία): 153 “ΝΑΙ”, 104 “ΟΧΙ”, 15 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 152 “ΝΑΙ”, 102 “ΟΧΙ”, 15 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 54 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης αναλογικού εκλογικού συστήματος): 156 “ΝΑΙ”, 99 “ΟΧΙ”, 16 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 155 “ΝΑΙ” , 100″ΟΧΙ”, 15 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 54 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση της δυνατότητας ορισμού από ενιαίο ψηφοδέλτιο έως πέντε (5) βουλευτών απόδημου Ελληνισμού): 160 “ΝΑΙ”, 97 “ΟΧΙ”, 17 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 158 “ΝΑΙ”, 97 “ΟΧΙ”, 16 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 54 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προς την κατεύθυνση διευκρίνισης ότι πάγιο αναλογικό εκλογικό σύστημα είναι αυτό το οποίο η αναλογία εδρών δεν αποκλίνει περισσότερο από 10% από την αναλογία ψήφων): 155 “ΝΑΙ”, 115 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 153 “ΝΑΙ”, 114 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 56 (προσθήκη παραγράφου 5) (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης προσωρινού κωλύματος εκλογιμότητας μετά από τρεις (3) βουλευτικές περιόδους): 157 “ΝΑΙ”, 113 “ΟΧΙ”, 1 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 158 “ΝΑΙ”, 111 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 59 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 169 “ΝΑΙ”, 100 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 167 “ΝΑΙ”, 97 “ΟΧΙ”, 4 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 59 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 169 “ΝΑΙ”, 98 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 168 “ΝΑΙ”, 97 “ΟΧΙ” , 4 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 62 (προς την κατεύθυνση περιορισμού της βουλευτικής ασυλίας αποκλειστικά στα αδικήματα που σχετίζονται με τη βουλευτική ιδιότητα εντός ή εκτός Βουλής): 237 “ΝΑΙ”, 34 “ΟΧΙ”, 0 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 237 “ΝΑΙ”, 33 “ΟΧΙ”, 1 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 73 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας): 171 “ΝΑΙ”, 98 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 168 “ΝΑΙ”, 97 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 84 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας): 154 “ΝΑΙ”, 117 “ΟΧΙ”, 1 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 155 “ΝΑΙ”, 115 “ΟΧΙ”, “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 86 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση περιορισμού των προνομιακών ρυθμίσεων περί ποινικής ευθύνης Υπουργών, ιδίως μέσω της κατάργησης της αποσβεστικής προθεσμίας και της κατάργησης της δυνατότητας αναστολής της δίωξης της προδικασίας ή της κύριας διαδικασίας): 255 “ΝΑΙ”, 17 “ΟΧΙ”, 0 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 253 “ΝΑΙ”, 17 “ΟΧΙ”, “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 86 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προς την κατεύθυνση διευκρίνισης ότι το πεδίο ισχύος του άρθρου αναφέρεται αποκλειστικά στα αδικήματα που τελέστηκαν κατά την άσκηση και όχι επ΄ευκαιρία της άσκησης των υπουργικών καθηκόντων): 175 “ΝΑΙ”, 95 “ΟΧΙ”, 1 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 179 “ΝΑΙ”, 92 “ΟΧΙ”, “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 101 Α (προς την κατεύθυνση περιορισμού της δυνατότητας ίδρυσης ανεξάρτητων αρχών, της διευκόλυνσης του τρόπου επιλογής των μελών τους και της ενίσχυσης του κοινοβουλευτικού ελέγχου τους): 232 “ΝΑΙ”, 36 “ΟΧΙ”, 4 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 231 “ΝΑΙ”, 34 “ΟΧΙ”, “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 102 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης αναλογικού εκλογικού συστήματος στις εκλογές για τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και θέσπισης τοπικών λαϊκών συνελεύσεων, δημοψηφισμάτων και λαϊκών πρωτοβουλιών και αναγνώρισης δυνατότητας απονομής εκλογικού δικαιώματος σε αλλοδαπούς με μόνιμη εγκατάσταση στη χώρα): 169 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 168 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 1 “ΠΑΡΩΝ”.
 

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

 
Στις προτάσεις της ΝΔ που είχαν επίσης συγκεντρώσει 151 ψήφους και άνω στην 1η ψηφοφορία, η Βουλή τοποθετήθηκε ως εξής στη 2η ψηφοφορία:
 
  • άρθρο 68 παρ. 2 δικαιώματα κοινοβουλευτικών μειοψηφιών: 247 “ΝΑΙ”, 20 “ΟΧΙ”, 5 “ΠΑΡΩΝ”. Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 234 “ΝΑΙ”, 34 “ΟΧΙ”, 1 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 112 παρ. 4 (κατάργηση παραγράφου) – κατάργηση μεταβατικής διάταξης: 234 “ΝΑΙ”, 20 ΟΧΙ”, 18 “ΠΑΡΩΝ”. Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 222 “ΝΑΙ”, 25 “ΟΧΙ” και 21 “ΠΑΡΩΝ”
  • το άρθρο 113 (κατάργηση) – κατάργηση μεταβατικού άρθρου: 233 “ΝΑΙ”, 20 “ΟΧΙ”, 19 “ΠΑΡΩΝ”. Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 223 “ΝΑΙ”, 24 “ΟΧΙ” και 21 “ΠΑΡΩΝ”
  • το άρθρο 114 παρ. 1 – περί ισχύος άρθρων 30 και 32 του Συντάγματος: 232 “ΝΑΙ”, 21 “ΟΧΙ”, 19 “ΠΑΡΩΝ”. Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 230 “ΝΑΙ”, 18 “ΟΧΙ” και 21 “ΠΑΡΩΝ”
  • το άρθρο 114 παρ. 2 (κατάργηση παραγράφου)- κατάργηση μεταβατικής διάταξης: 233 “ΝΑΙ”, 21 “ΟΧΙ”, 18 “ΠΑΡΩΝ”. Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 231 “ΝΑΙ”, 20 “ΟΧΙ”, 20 “ΠΑΡΩΝ”
  • το άρθρο 115 παρ. 1 – παραπομπή εκκρεμών δικαστικών υποθέσεων ενώπιον του ΕΣ. 232 “ΝΑΙ”, 20 “ΟΧΙ”, 20 “ΠΑΡΩΝ”. Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 231 “ΝΑΙ”, 19 “ΟΧΙ” και 21 “ΠΑΡΩΝ”
  • το άρθρο 115 παρ. 2 για τη σύνθεση του ΑΕΔ. 232 “ΝΑΙ”, 20 “ΟΧΙ”, 20 “ΠΑΡΩΝ”. Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 230 “ΝΑΙ”, 20 “ΟΧΙ” και 21 “ΠΑΡΩΝ”
  • το άρθρο 115 παρ. 3 ( κατάργηση παραγράφου) – κατάργηση μεταβατικής διάταξης . 232 “ΝΑΙ”, 20 “ΟΧΙ”, 20 “ΠΑΡΩΝ”. Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 230 “ΝΑΙ”, 20 “ΟΧΙ” και 21 “ΠΑΡΩΝ”
  • το άρθρο 115 παρ.4 (κατάργηση)-κατάργηση μεταβατικής διάταξης: 232 “ΝΑΙ”, 20 “ΟΧΙ”, 20 “ΠΑΡΩΝ”. Στην 1η ψηφοφορία είχε λάβει 222 “ΝΑΙ”, 25 “ΟΧΙ”, 21 “ΠΑΡΩΝ”
  • το άρθρο 119 παρ. 1 (κατάργηση παραγράφου)- κατάργηση μεταβατικής διάταξης.232 “ΝΑΙ”, 20 “ΟΧΙ”, 20 “ΠΑΡΩΝ”. Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 209 “ΝΑΙ”, 37 “ΟΧΙ” και 21 “ΠΑΡΩΝ”.
 

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ

 
Στις συμπληρωματικές προτάσεις βουλευτών που κατά την πρώτη ψηφοφορία είχαν λάβει άνω των 151 ψήφων, η εθνική αντιπροσωπεία, σήμερα στη 2η ψηφοφορία τοποθετήθηκε ως εξής:
 
  • άρθρο 5 παρ. 2 (Συμπληρωματική πρόταση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της απόλυτης προστασίας ζωής, τιμής και ελευθερίας χωρίς διάκριση φύλου, ταυτότητας φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού): 174 “ΝΑΙ”, 98 “ΟΧΙ”, 0 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 170 “ΝΑΙ”, 99 “ΟΧΙ”.
  • άρθρο 25 παρ. 3 (Συμπληρωματική πρόταση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ προς την κατεύθυνση της αρχής της επιείκειας στο πεδίο των θεμελιωδών δικαιωμάτων και κατάργηση της ισχύουσας διάταξης περί καταχρηστικής άσκησης δικαιώματος): 171 “ΝΑΙ”, 98 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 169 “ΝΑΙ”, 95 “ΟΧΙ”, 4 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 38 παρ. 2 (Συμπληρωματική πρόταση του Ε΄Αντιπροέδρου της Βουλής κ. Δημητρίου Κρεμαστινού, και βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ, Ένωσης Κεντρώων, ανεξάρτητων βουλευτών: ορισμός αναπληρωτή πρωθυπουργού σε περίπτωση αδυναμίας επιτέλεσης των πρωθυπουργικών καθηκόντων από τον πρωθυπουργό για λόγους υγείας. Συμπεριλαμβάνεται στην πρόταση της ΔΗΣΥ): 159 “ΝΑΙ”, 97 “ΟΧΙ”, 16 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 156 “ΝΑΙ”, 98 “ΟΧΙ”, 16 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 96 παρ. 5 (Δικαστικό Σώμα Ενόπλων Δυνάμεων): 237 “ΝΑΙ”, 17 “ΟΧΙ”, 18 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 233 “ΝΑΙ”, 19 “ΟΧΙ”, 19 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 101 παρ. 1 (Συμπληρωματική πρόταση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ προς την κατεύθυνση καθιέρωσης διάταξης ότι νόμος ορίζει το σύστημα περιφερειακής οργάνωσης της κεντρικής διοίκησης): 153 “ΝΑΙ”, 97 “ΟΧΙ”, 22 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 151 “ΝΑΙ”, 95 “ΟΧΙ”, 22 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 101 παρ. 4 (Συμπληρωματική πρόταση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προς την κατεύθυνση της εύρυθμης και απρόσκοπτης λειτουργίας της διοίκησης και της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης των νησιωτικών και ορεινών περιοχών): 154 “ΝΑΙ”, 95 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 165″ΝΑΙ”, 96 “ΟΧΙ”, 6 “ΠΑΡΩΝ”
  • άρθρο 101 (εισαγωγή ερμηνευτικής παραγράφου) (Συμπληρωματική πρόταση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προς την κατεύθυνση προσαρμογής του διοικητικού μοντέλου στο περιβάλλον των νησιωτικών και ορεινών περιοχών με την εκπόνηση επιχειρησιακών σχεδίων και την παροχή κινήτρων στους δημοσίους υπαλλήλους): 174 “ΝΑΙ”, 96 “ΟΧΙ”, 2″ΠΑΡΩΝ”. Στην πρώτη ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 170 “ΝΑΙ”, 94 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”