Κατατέθηκε το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που, ανάμεσα σε άλλα, προβλέπει αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Έντονες αντιδράσεις από την ΟΛΜΕ, που έχει προαναγγείλει εικοσιτετράωρη απεργία στις 12 Απριλίου και συλλαλητήρια στην Αθήνα και άλλες πόλεις της Ελλάδας.

Όπως τονίζουν, με το νέο σχέδιο υποβαθμίζεται περαιτέρω η γενική παιδεία και οι εγκύκλιες γνώσεις στην Γ´ λυκείου, με τη μείωση της διδασκαλίας βασικών γνωστικών αντικειμένων και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του λυκείου.

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Νικηφόρος Κωνσταντίνου, έχει τονίσει πως  δεν υπήρξε ποτέ ουσιαστικός διάλογος μεταξύ υπουργείου και ομοσπονδίας, αφού, όπως σημείωσε, στις επιτροπές που αποφάσισαν για το σχέδιο, δεν υπήρξε παρουσία της ΟΛΜΕ. Ωστόσο, ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό «24/7» πως η ΟΛΜΕ δεν προσήλθε στον διάλογο με συγκεκριμένες προτάσεις.

«Ολοκληρώνουμε τη μεγάλη μεταρρυθμιστική προσπάθεια που ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια για τη νέα αρχιτεκτονική των πανεπιστημίων μας και τον νέο τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Τελειώνει ένας δυισμός στην ανώτατη εκπαίδευση και αλλάζει η φιλοσοφία του λυκείου. Όταν φωνάξαμε το ΔΣ της ΟΛΜΕ δυστυχώς δεν είχαν να προτείνουν κάτι συγκεκριμένο. Εδώ και δύο χρόνια έχουμε το ίδιο πρόβλημα με τα συνδικαλιστικά όργανα. Όταν ψηφίσαμε τον νόμο για τα κριτήρια διορισμού των εκπαιδευτικών, τους ζητήσαμε προτάσεις. Απάντηση δεν ήρθε ποτέ.

Είναι ευχαριστημένοι με την τρίτη λυκείου όπως είναι σήμερα; Υπάρχουν παρατάξεις που αντιπολιτεύονται, που είναι εξαιρετικά κομματικοποιημένες. Στη διάρκεια της κρίσης το πολιτικό σύστημα αναγκάστηκε να σκεφτεί για τον εαυτό του, τι λάθη κάναμε. Εκείνο που δεν έχει γίνει είναι μια εκ βαθέων συζήτηση στο συνδικαλιστικό κίνημα για να δει πού βρίσκεται. Χρειάζεται ένας κριτικός αναστοχασμός. Καλούμε την ΟΛΜΕ να μας πει τις προτάσεις της. Δεν μπορεί να υπάρχει μια γενική συνωμοσία σε όλα τα σχολεία που πηγαίνω και να παίρνω ένα εντελώς άλλο κλίμα, ή αποδοχή ή δυσπιστία, όχι πάντως άρνηση.

Καλώ την αντιπολίτευση να μας πει τα δύο-τρία σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το λύκειο σήμερα. Κατά τη γνώμη μας είναι ότι πρώτον δεν υπάρχει ουσιαστικά τρίτη λυκείου, δεύτερον τα παιδιά μπαίνουν στο πανεπιστήμιο με ένα απάνθρωπο σύστημα που τα εξαντλεί και μετά ξεχνούν όσα έμαθαν στα φροντιστήρια».

Αναφερόμενος στις έντονες αντιδράσεις των Πανεπιστημιακών, που υπογραμμίζουν ότι με το καινούργιο σύστημα δεν λύνεται κάποιο από τα προβλήματα τους και στην ουσία ετοιμάζονται νέες γενιές ανέργων, ο Κ. Γαβρόγλου απέρριψε τις κατηγορίες και τόνισε πως η κυβέρνηση έχει παρουσιάσει έργο και θα συνεχίσει τον διορισμό αναπληρωτών καθηγητών.

«Όταν λένε ότι δημιουργούμε ανέργους, τους ρωτώ αν πας στο πανεπιστήμιο αποκλειστικά για να βρεις δουλειά. Τα πανεπιστήμια είναι για να μορφωνόμαστε. Ειδικά με την ψυχολογία υπάρχει μεγάλη ζήτηση από τα νέα παιδιά. Το θέμα είναι αν οι καθηγητές θέλουν κι άλλους στα πόδια τους. Δεν είναι μια παροχολογία από την πλευρά της κυβέρνησης, έχουμε ήδη έργο, για παράδειγμα έχουμε ήδη δώσει καινούργιες θέσεις καθηγητών.

Θα γίνουν 15.000 διορισμοί εκπαιδευτικών στην επόμενη τριετία. Η πλατφόρμα θα ανοίξει πριν το Πάσχα για τους 4500 διορισμούς εντός του 2019. Σύντομα, μετά το Πάσχα, θα γίνει προκήρυξη για τους επόμενους 10.500, 5250 για το 2020, άλλοι τόσοι για το 2021. Η ΝΔ δεν μας έχει πει ακόμη αν θέλει διορισμούς εκπαιδευτικών. Ο Κυρ. Μητσοτάκης μιλά για τον μνημονιακό κανόνα στις προσλήψεις 1/5. Είναι στοιχείο μιας σοβαρής κυβέρνησης να δείξει στους πολίτες ότι έχει πρόγραμμα και δεν κάνει σπασμωδικές κινήσεις. Ακόμη και στο μικρό ενδεχόμενο να μη γίνουν οι μόνιμοι διορισμοί τον Σεπτέμβριο, θα ισχύσουν οι υπάρχοντες πίνακες αναπληρωτών».

Υπενθυμίζεται ότι οι μαθητές τις τελευταίες εβδομάδες έχουν προχωρήσει σε μαζικές κινητοποιήσεις και έχουν ξεκαθαρίσει πως δεν πρόκειται να δεχθούν το νέο πολυνομοσχέδιο. Στην κινητοποίηση της 1ης Απριλίου, το Συντονιστικό Μαθητών Αττικής τόνισε ότι οι μόνοι που χαίρονται με τις νέες ρυθμίσεις είναι οι μεγαλοφροντιστηριάρχες.

«Είναι βαθιά γελασμένοι, εκεί στο Υπουργείο, αν νομίζουν πως θα δεχτούμε ένα νομοσχέδιο που κάνει χειρότερο το σχολείο μας. Με περισσότερες εξετάσεις, άρα και περισσότερα φροντιστήρια για να τα βγάλουμε πέρα. Με εξετάσεις πανελλαδικού τύπου, ακόμα και για να πάρουμε απολυτήριο. Με αύξηση της ύλης των πανελλαδικών εξεταζόμενων μαθημάτων ακόμα και για του χρόνου. Με λιγότερη γνώση, λιγότερη μόρφωση.Δεν είναι τυχαίο ότι οι μόνοι που χαίρονται είναι οι μεγαλοφροντιστηριάρχες . Μάλιστα, ο κ. Γαβρόγλου, ο Υπουργός της -κατά τα άλλα- Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας, δήλωσε: “Το πρόβλημα δεν είναι τα φροντιστήρια. Τα φροντιστήρια έχουν φερθεί με συνεπή τρόπο απέναντι στους μαθητές”… Προειδοποιούμε, ξανά, τον κ. Γαβρόγλου και την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ: Αν τολμήσετε να καταθέσετε το νομοσχέδιο θα είμαστε πολλοί και θα είμαστε απέναντί σας! Είμαστε αποφασισμένοι!».

Δείτε αναλυτικά το πολυνομοσχέδιο: