του Θάνου Καμήλαλη

Όπως έχει γίνει γνωστό, η Εθνική Τράπεζα θα προσφέρει 0,50 ευρώ στο Κέντρο Ειδικής Φροντίδας Παιδιών του Ναυτικού Νοσοκομείου, για κάθε ποστ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που θα γίνεται με το παραπάνω hashtag. Δεδομένου ότι το διαδίκτυο έχει γεμίσει με δεκάδες χιλιάδες αναρτήσεις, θεωρητικά η Τράπεζα θα προβεί σε μια σημαντική δωρεά για καλό σκοπό.

Μια ματιά όμως στους όρους συμμετοχής αλλάζει τα δεδομένα. Εκεί η Εθνική γράφει ρητά ότι «η ενέργεια θα ολοκληρωθεί και θα λήξει οριστικά όταν το σύνολο των αναρτήσεων που θα συγκεντρωθούν στο εικονικό ψηφιακό μωσαϊκό κοινωνικής προσφοράς θα φτάσει στον συνολικό αριθμό των 10.000 αναρτήσεων». Κάτι που σημαίνει ότι το μέγιστο ποσό που θα δωρίσει η τράπεζα στο Κέντρο είναι 5.000 ευρώ. Καλή η φιλανθρωπία, αλλά μην το παρακάνουμε…

Μάλιστα ούτε αυτό το ποσό είναι δεδομένο. Σε άλλο σημείο των όρων συμμετοχής γίνεται επίσης κατανοητό ότι «το ύψος του τελικού ποσού που θα διαθέσει η Τράπεζα στον ως άνω Οργανισμό στο πλαίσιο του Προγράμματος εναπόκειται στην διακριτική ευχέρεια και στην απόλυτη κρίση της Τράπεζας. Ως εκ τούτου, ο συμμετέχων στο Πρόγραμμα, ο ως άνω Οργανισμός ή/και οποιοσδήποτε τρίτος δεν αποκτούν οποιαδήποτε αξίωση έναντι της Τράπεζας για την καταβολή οποιουδήποτε ποσού». Φαινεται δηλαδή ότι η οικονομική συμμετοχή της Εθνικής στο «i run marathon» είναι εντελώς προαιρετική!

Τι κερδίζει η Εθνική από αυτό; Φυσικά μία τεράστια διαφημιστική καμπάνια, οικονομικά δυσανάλογη του ποσού που διαθέτει (αν θέλει). Ο διαφημιστικος χρόνος στα ραδιοτηλεοπτικά μέσα ή το διαδίκτυο για μια εκστρατεία τέτοιου βεληνεκούς κοστίζει δεκάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, τώρα είναι σχεδόν δωρεάν. Συν τοις άλλοις, το επίσημο σαιτ της πρωτοβουλίας με σφραγίδα το σήμα της Εθνικής γεμίζει με φρέσκα πρόσωπα, που συμμετέχουν οικειοθελώς κι αποτελούν την καλύτερη προώθηση για την «φιλάνθρωπο» τράπεζα και μάλιστα τις παραχωρούν όλα τα προσωπικά δεδομένα που έχουν καταχωρίσει «για τις ανάγκες δημοσιότητας της παρούσης ενέργειας.»

Τώρα μπορείς να βοηθήσεις κι εσύ σε μια διαφημιστική καμπάνια με ελάχιστο πραγματικό όφελος.  Εσύ… τρέχεις, η Εθνική έχει κερδίσει ήδη.