Μνημόνιο 3.5

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

5. Ένα σύγχρονο κράτος και Δημόσια Διοίκηση

5.1 Δημόσια Διοίκηση


Οι αρχές σκοπεύουν να εκσυγχρονίσουν και να ενδυναμώσουν σημαντικά την ελληνική διοίκηση και να θέσουν σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα, σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για την ανάπτυξη ικανοτήτων και την αποπολιτικοποίηση της ελληνικής διοίκησης.

Ως  προαπαιτούμενο , οι αρχές θα συμφωνήσουν με τους Θεσμούς και θα εγκρίνουν νομοθεσία για την αποπολιτικοποίηση των Γενικών Γραμματειών.  [Σχόλιο: Βασική προεκλογική δέσμευση και του ΣΥΡΙΖΑ] 

Περαιτέρω δράσεις περιλαμβάνουν:

Ι. Την επιλογή των διαχειριστών. Μέχρι το Μάιο του 2016, όλη η δευτερεύουσα νομοθεσία που χρειάζεται για την εφαρμογή της νομοθεσίας στην επιλογή των διαχειριστών θα εκδοθεί. Από τον [Μάιο] του 2016, περιγραφές εργασίας θα απαιτούνται για τη διαδικασία της επιλογής των διαχειριστών. Οι αρχές θα ολοκληρώσουν τους ορισμούς των Γενικών Διευθυντων μέχρι το Σεπτέμβριο του 2016, των Διευθυντων μέχρι το Ιανουάριο του 2017 και των Τμηματαρχων μέχρι τον Ιούνιο του 2017..

ii. Αξιολόγηση επίδοσης. Μέχρι τον Ιούνιο του 2016, οι αρχές θα εκδώσουν όλη τη δευτερεύουσα νομοθεσία που χρειάζεται για να να εφαρμοστεί το σχέδιο αξιολόγησης επίδοσης  (βασικό παραδοτέο) . H πρώτη εκτίμηση θα πραγματοποιηθεί μέχρι τον [Ιούνιο] του 2017

iii. Κλιμάκια μισθοδοσίας και Σπουδές: Μέχρι τον Ιούνιο του 2016 οι αρχές θα ολοκληρώσουν την πρώτη φάση εξορθολογισμού των ειδικών μισθολογικών κλιμακίων, που θα καταλήξει στην μείωση των αριθμών και στην μεταρρύθμιση τους με την ίδια μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για το ενιαίο μισθολόγιο, που θα λάβει χώρα από το 2017  (βασικό παραδοτέο) . Οι αρχές θα επαναπροσδιορίσουν επιπλέον τα επιδόματα εκτός μισθού για όλους τους υπαλλήλους που καλύπτονται από τα ειδικά μισθολόγια, σύμφωνα με τη μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για το ενιαίο μισθολόγιο. μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2016. Το επίδομα για τα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα θα εναρμονιστεί βάσει της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας μέχρι τον Ιούνιο του 2016.

iv. Σπουδές: Το υπάρχον κλαδικό σύστημα θα μεταρρυθμιστεί προκειμένου να έχει καλύτερη διάρθρωση στην περιγραφή των προσόντων για τις θέσεις εργασίας που θα αντικατοπτρίζεται στο μισθολογικό κλιμάκιο.

v. Κινητικότητα: Μέχρι τον Ιούνιο του 2016 οι αρχές θα: παρουσιάσουν ένα νέο μόνιμο σύστημα κινητικότητας  (βασικό παραδοτέο) , που θα προωθεί την χρήση των προσόντων και θα συνδέεται με μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων που θα περιλαμβάνει όλες τις κενές θέσεις. Το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί από τον Ιανουάριο του 2017. Η τελική απόφαση για την κινητικότητα των εργαζομένων θα λαμβάνεται από την υπηρεσία πρόσληψης με κενή θέση, χωρίς να υπάρχει εμπλοκή πολιτικών κριτηρίων και σύμφωνα με τους προκαθορισμένους κανόνες σχετικά με τις υποχρεώσεις που αφήνει στην υπηρεσία που αφήνει. Αυτό θα εξορθολογίσει την κατανομή των πόρων όπως και των υπαλλήλων εντός της Γενικής Κυβέρνησης

vi) Μισθολόγιο: Σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής (MTFS) του 2016-19, θα καθοριστούν ανώτατα όρια για τις μισθολογικές δαπάνες και τα επίπεδα απασχόλησης στο δημόσιο που να συνάδουν με την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων και με την εξασφάλιση φθίνουσας πορείας για τις δημόσιες δαπάνες σε σχέση με το ΑΕΠ.  [Σχόλιο: Φυσικά στα ανώτατα όρια δεν περιλαμβάονται οι μισθοί των εκπροσώπων που ορίζει η Ε.Ε. και η οποία σε ειδική ενότητα αναφέρει ότι πρέπει να είναι ικανοποιητικοί] .  Τα σημεία τριβής θα επιμηκυνθούν μετά το 2018 (όπως ορίζεται στο σημείο 2.1) και θα υπαχθούν στην ετήσια έκθεση στο πλαίσιο του ΜΠΔΣ, για τα έτη που έπονται του επόμενου (t+2).

vii) Τριετές σχέδιο μεταρρύθμισης: Από τον Ιούνιο του 2016, χτίζοντας πάνω στο ήδη νομοθετημένο πλαίσιο, οι αρχές θα ολοκληρώσουν και θα υιοθετήσουν ένα τριετές πλάνο μεταρρύθμισης, σε συμφωνία με την Κομισιόν, χρησιμοποιώντας την βέλτιστη πρακτική που προσφέρει η Υπηρεσία Υποστήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων (της Κομισιόν). Τα κύρια σημεία, αυτής της στρατηγικής θα είναι τα εξής: αναδιοργάνωση των διοικητικών υπηρεσιών, εξορθολογισμό διοικητικών διαδικασιών, βελτιστοποίηση των ανθρώπινων πόρων (ανθρώπινο δυναμικό), ενίσχυση της διαφάνειας, ηλεκτρονική διακυβέρνηση και επικοινωνιακή στρατηγική. Θα πρέπει να παρέχει α) συντονισμό των πολιτικών, σχέδιο για το ανθρώπινο δυναμικό το οποίο θα καλύπτει τις ανάγκες προσλήψεων, τόνωση των μονάδων πολιτικής σε βασικούς τομείς.  [Σχόλιο: την ανασύσταση του κράτους ξέχασαν]   β) ουσιαστική αναβάθμιση του ρόλου της τοπικής αυτοδιοικησης και των δύο βαθμίδων με στόχο την ενδυνάμωση της τοπικής αυτονομίας και τον εξορθολογισμό των διοικητικών δομών των τοπικών αρχών. γ) εξορθολογισμός της λειτουργίας των ΔΕΚΟ και των επιχειρήσεων σε τοπικό επίπεδο. δ) εκσυγχρονισμός των διαδικασιών πρόσληψης. ε) βελτίωση της κινητικότητας στον δημόσιο τομέα για καλύτερη εκμετάλλευση των πόρων ε) ενδυνάμωση της υφιστάμενης Γενικής Γραμματείας Συντονισμού ώστε να εξασφαλιστεί ο αποτελεσματικός προγραμματισμός και συντονισμός του κυβερνητικού έργου, των νομοθετικών πρωτοβουλιών, της παρακολούθησης της εφαρμογής των μεταρρυθμίσεων και των λειτουργιών αρμπιτράζ σε όλες τις πολιτικές.

viii) παράνομες προσλήψεις: Οι αρχές θα συνεχίσουν να εντοπίζουν παράνομες προσλήψεις, θα ασκούν ασφαλιστικά μέτρα, καθώς και πειθαρχικές υποθέσεις και να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα.

ix) εσωτερικός λογιστικός έλεγχος : οι αρχές θα πρέπει να θεσπίσουν ένα σύστημα εσωτερικού λογιστικού ελέγχου

x) Πρόσβαση στη δικαιοσύνη: Οι αρχές, με τη συνδρομή τεχνικής βοήθειας, θα θέσουν σε εφαρμογή πρόγραμμα βελτίωσης της πρόσβασης των πολιτών στη δικαιοσύνη. Αυτό περιλαμβάνει μακροπρόθεσμο σχέδιο κωδικοποίησης των κυριότερων νομοθεσιών το οποίο θα προταθεί έως τον Ιούνιο του 2016 και να τεθεί σε εφαρμογή έως τον Ιούνιο του 2018. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία ηλεκτρονικής πύλης που θα παρέχει πρόσβαση στη νομοθεσία, τόσο στη δημοσιευμένη μορφή της (ΦΕΚ) όσο και στην ενοποιημένη εκδοχή των διαφόρων διατάξεων  [Σχόλιο: Επιτέλους!] , έως τον Δεκέμβριο του 2016.
5. Ένα σύγχρονο κράτος και Δημόσια Διοίκηση

5.1 Δημόσια Διοίκηση


Οι αρχές σκοπεύουν να εκσυγχρονίσουν και να ενδυναμώσουν σημαντικά την ελληνική διοίκηση και να θέσουν σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα, σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για την ανάπτυξη ικανοτήτων και την αποπολιτικοποίηση της ελληνικής διοίκησης.

Ως προαπαιτούμενο, οι αρχές θα συμφωνήσουν με τους Θεσμούς και θα εγκρίνουν νομοθεσία για την αποπολιτικοποίηση των Γενικών Γραμματειών.

Περαιτέρω δράσεις περιλαμβάνουν:

Ι. Την επιλογή των διαχειριστών. Μέχρι το Μάιο του 2016, όλη η δευτερεύουσα νομοθεσία που χρειάζεται για την εφαρμογή της νομοθεσίας στην επιλογή των διαχειριστών θα εκδοθεί. Από τον [Μάιο] του 2016, περιγραφές εργασίας θα απαιτούνται για τη διαδικασία της επιλογής των διαχειριστών,. Οι αρχές θα ολοκληρώσουν τους ορισμούς των Γενικών Γραμματέων μέχρι το Σεπτέμβριο του 2016, των Διοικητών μέχρι το Ιανουάριο του 2017 και των Επικεφαλής των παραρτημάτων μέχρι τον Ιούνιο του 2017.

ii. Αξιολόγηση επίδοσης. Μέχρι τον Ιούνιο του 2016, οι αρχές θα εκδώσουν όλη τη δευτερεύουσα νομοθεσία που χρειάζεται για να να εφαρμοστεί το σχέδιο αξιολόγησης επίδοσης (βασικό παραδοτέο). H πρώτη εκτίμηση θα πραγματοποιηθεί μέχρι τον [Ιούνιο] του 2017

iii. Κλιμάκια μισθοδοσίας και Σπουδές: Μέχρι τον Ιούνιο του 2016 οι αρχές θα ολοκληρώσουν την πρώτη φάση εξορθολογισμού των ειδικών μισθολογικών κλιμακίων, που θα καταλήξει στην μείωση των αριθμών και στην μεταρρύθμιση τους με την ίδια μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για το ενιαίο μισθολόγιο, που θα λάβει χώρα από το 2017 (βασικό παραδοτέο). Οι αρχές θα επαναπροσδιορίσουν επιπλέον τα επιδόματα εκτός μισθού για όλους τους υπαλλήλους που καλύπτονται από τα ειδικά μισθολόγια, σύμφωνα με τη μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για το ενιαίο μισθολόγιο. μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2016. Το επίδομα για τα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα θα εναρμονιστεί βάσει της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας μέχρι τον Ιούνιο του 2016.

iv. Σπουδές: Το υπάρχον κλαδικό σύστημα θα μεταρρυθμιστεί προκειμένου να έχει καλύτερη διάρθρωση στην περιγραφή των προσόντων για τις θέσεις εργασίας που θα αντικατοπτρίζεται στο μισθολογικό κλιμάκιο.

v. Κινητικότητα: Μέχρι τον Ιούνιο του 2016 οι αρχές θα: παρουσιάσουν ένα νέο μόνιμο σύστημα κινητικότητας (βασικό παραδοτέο), που θα προωθεί την χρήση των προσόντων και θα συνδέεται με μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων που θα περιλαμβάνει όλες τις κενές θέσεις. Το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί από τον Ιανουάριο του 2017. Η τελική απόφαση για την κινητικότητα των εργαζομένων θα λαμβάνεται από την υπηρεσία πρόσληψης με κενή θέση, χωρίς να υπάρχει εμπλοκή πολιτικών κριτηρίων και σύμφωνα με τους προκαθορισμένους κανόνες σχετικά με τις υποχρεώσεις που αφήνει στην υπηρεσία που αφήνει. Αυτό θα εξορθολογίσει την κατανομή των πόρων όπως και των υπαλλήλων εντός της Γενικής Κυβέρνησης

vi) Μισθολόγιο: Σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής (MTFS) του 2016-19, θα καθοριστούν ανώτατα όρια για τις μισθολογικές δαπάνες και τα επίπεδα απασχόλησης στο δημόσιο που να συνάδουν με την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων και με την εξασφάλιση φθίνουσας πορείας για τις δημόσιες δαπάνες σε σχέση με το ΑΕΠ. Τα σημεία τριβής θα επιμηκυνθούν μετά το 2018 (όπως ορίζεται στο σημείο 2.1) και θα υπαχθούν στην ετήσια έκθεση στο πλαίσιο του ΜΠΔΣ, για τα έτη που έπονται του επόμενου (t+2).

vii) Τριετές σχέδιο μεταρρύθμισης: Από τον Ιούνιο του 2016, χτίζοντας πάνω στο ήδη νομοθετημένο πλαίσιο, οι αρχές θα ολοκληρώσουν και θα υιοθετήσουν ένα τριετές πλάνο μεταρρύθμισης, σε συμφωνία με την Κομισιόν, χρησιμοποιώντας την βέλτιστη πρακτική που προσφέρει η Υπηρεσία Υποστήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων (της Κομισιόν). Τα κύρια σημεία, αυτής της στρατηγικής θα είναι τα εξής: αναδιοργάνωση των διοικητικών υπηρεσιών, εξορθολογισμό διοικητικών διαδικασιών, βελτιστοποίηση των ανθρώπινων πόρων (ανθρώπινο δυναμικό), ενίσχυση της διαφάνειας, ηλεκτρονική διακυβέρνηση και επικοινωνιακή στρατηγική. Θα πρέπει να παρέχει α) συντονισμό των πολιτικών, σχέδιο για το ανθρώπινο δυναμικό το οποίο θα καλύπτει τις ανάγκες προσλήψεων, τόνωση των μονάδων πολιτικής σε βασικούς τομείς. β) ουσιαστική αναβάθμιση του ρόλου της τοπικής αυτοδιοικησης και των δύο βαθμίδων με στόχο την ενδυνάμωση της τοπικής αυτονομίας και τον εξορθολογισμό των διοικητικών δομών των τοπικών αρχών. γ) εξορθολογισμός της λειτουργίας των ΔΕΚΟ και των επιχειρήσεων σε τοπικό επίπεδο. δ) εκσυγχρονισμός των διαδικασιών πρόσληψης. ε) βελτίωση της κινητικότητας στον δημόσιο τομέα για καλύτερη εκμετάλλευση των πόρων ε) ενδυνάμωση της υφιστάμενης Γενικής Γραμματείας Συντονισμού ώστε να εξασφαλιστεί ο αποτελεσματικός προγραμματισμός και συντονισμός του κυβερνητικού έργου, των νομοθετικών πρωτοβουλιών, της παρακολούθησης της εφαρμογής των μεταρρυθμίσεων και των λειτουργιών αρμπιτράζ σε όλες τις πολιτικές.

viii) παράνομες προσλήψεις: Οι αρχές θα συνεχίσουν να εντοπίζουν παράνομες προσλήψεις, ασφαλιστικά μέτρα, καθώς και πειθαρχικές υποθέσεις και να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα.

ix) εσωτερικός λογιστικός έλεγχος : οι αρχές θα πρέπει να θεσπίσουν ένα σύστημα εσωτερικού λογιστικού ελέγχου

x) Πρόσβαση στη δικαιοσύνη: Οι αρχές, με τη συνδρομή τεχνικής βοήθειας, θα θέσουν σε εφαρμογή πρόγραμμα βελτίωσης της πρόσβασης των πολιτών στη δικαιοσύνη. Αυτό περιλαμβάνει μακροπρόθεσμο σχέδιο κωδικοποίησης των κυριότερων νομοθεσιών το οποίο θα προταθεί έως τον Ιούνιο του 2016 και να τεθεί σε εφαρμογή έως τον Ιούνιο του 2018. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία ηλεκτρονικής πύλης που θα παρέχει πρόσβαση στη νομοθεσία, τόσο στη δημοσιευμένη μορφή της (ΦΕΚ) όσο και στην ενοποιημένη εκδοχή των διαφόρων διατάξεων, έως τον Δεκέμβριο του 2016.

5. A modern State and Public Administration

5.1.  Public administration


The authorities intend to modernise and significantly strengthen the Greek administration, and to put in place a programme, in close collaboration with the European Commission, for capacity-building and de-politicizing the Greek administration.

As prior action, the authorities will agree with the Institutions and approve legislation on depoliticisation of Secretaries General{a main pre-lection SYRIZA promise}.

Further actions include:

i. Selection of managers. By May 2016, all secondary legislation needed for implementation of the legislation on selection of managers will be issued. From [May] 2016, job descriptions will be required for the process of selection of managers. The authorities will finalise the appointments of Directors General by September 2016; of Directors by January 2017, and of Heads of Division by June 2017.

ii. Performance assessment. By June 2016, the authorities will issue all secondary legislation required to implement the reformed performance assessment scheme (key deliverable). The first assessment exercise will be performed by [June] 2017.

iii. Wage grids and curricula. By June 2016, the authorities will complete the first phase of the rationalisation of the specialised wage grids, which will include reducing their number, and reforming them following the same methodology used for the unified wage grid, with effect in 2017 (key deliverable). The authorities will also review the allowances and non-wage benefits of all employees covered by specialised wage grid, following the same methodology used for the unified wage grid, by September 2016. Allowances for dangerous and hazardous work will be aligned with the corresponding European legislation by June 2016.

iv. Curricula. By 2018 the current 'klados' system will be reformed to have a better articulation of job descriptions that will be reflected in the wage grid.

v. Staff mobility. By June 2016, the authorities will: introduce a new permanent mobility scheme (key deliverable), which will promote the use of job description and will be linked with an online database that will include all current vacancies. The new system will be implemented from January 1st 2017. Final decision on employee mobility will be taken by the receiving service with a vacant position, without involvement of the political level, and according to pre-defined rules to limit disruption in the departing service. This will rationalize the allocation of resources as well as the staffing across the General Government.

vi. Wage bill. The MTFS 2016-19 will establish ceilings for the wage bill and the level of public employment consistent with achieving the fiscal targets and ensuring a declining path of the wage bill relative to GDP during the period, inter alia through the use of the attrition rule (the wages of the EU appointed representatives are not included}. The attrition rule will be extended up to 2018 (as defined in section 2.1) and subject to annual revision in the context of the MTFS exercise, for the years following the next (t+2).

vii. Three-year strategy for reform. By June 2016, building on already approved legislation, the authorities will finalise and adopt a three-year strategy for reform, in agreement with the Commission and making the best use of technical assistance provided by the SRSS. The main elements of this strategy will be: the reorganisation of administrative structures; rationalisation of administrative processes; optimisation of human resources; strengthening transparency and accountability; e-government; and a communication strategy. It shall provide for (a) stronger coordination of policies, HR planning to timely asses and fulfil the hiring needs; strengthening of policy units in key sectors; (b) a substantial upgrade of the role of local government at both tiers with a view to reinforcing local autonomy and rationalising the administrative structures of local authorities; (c) rationalisation of SOEs and locally-owned enterprises; (d) modernization of recruitment procedures; (d) improved mobility in the public sector to promote better use of resources; (e) strengthen the existing Secretariat General for Coordination, to ensure effective planning and coordination of governmental work, of legislative initiatives, of monitoring of implementation of reforms, and of arbitrage functions on all policies.

viii. Illegal hires. The authorities will continue to identify illegal hires and temporary injunctions, as well as disciplinary cases, and take appropriate enforcement action.

ix. Internal audit. The authorities will implement a system of internal control and internal audit.

x. Access to law. The authorities will engage, with the help of technical assistance, in a programme to improve access to law by the citizen. This includes a long term plan of codification of the main legislations which will be proposed by June 2016 and fully implemented by June 2018. The programme also includes the creation of an electronic portal giving access to legislation, both in the form published in the Gazette (FEK form){at long last!} and in the consolidated version of the various provisions by December 2016.


5. Ένα σύγχρονο κράτος και μια σύγχρονη δημόσια διοίκηση

5.1. Δημόσια διοίκηση

Οι αρχές προτίθενται να εκσυγχρονίσουν και να ενισχύσουν σημαντικά την ελληνική διοίκηση και να εφαρμόσουν, σε στενή συνεργασία με την της Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ένα πρόγραμμα οικοδόμησης ικανοτήτων και αποπολιτικοποίησης της ελληνικής διοίκησης.

Προς τούτο, σε συνέχεια της επιστολής της 20ής Ιουλίου που εστάλη από τις αρχές προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα καθοριστεί διεξοδική τριετής στρατηγική για μεταρρυθμίσεις μέχρι τον Δεκέμβριο του 2015 (βασικό παραδοτέο) σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με πλήρη αξιοποίηση κάθε διαθέσιμης τεχνικής συνδρομής. Τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής αυτής θα είναι η αναδιοργάνωση των διοικητικών δομών, ο εξορθολογισμός των διοικητικών διαδικασιών, η βελτιστοποίηση των ανθρώπινων πόρων, η ενίσχυση της διαφάνειας και της λογοδοσίας, η ηλεκτρονική δημόσια διοίκηση (egovernment), και μια επικοινωνιακή στρατηγική. Τα βασικά παραδοτέα θα είναι ο ενισχυμένος συντονισμός των πολιτικών, καλύτερες διαδικασίες προσλήψεων για διευθυντικά στελέχη, προγραμματισμός των ανθρώπινων πόρων για την έγκαιρη αξιολόγηση και κάλυψη των αναγκών σε προσλήψεις, μια δημοσιονομικά ουδέτερη μεταρρύθμιση του μισθολογίου, ένα σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης των επιδόσεων, η ενίσχυση των μονάδων άσκησης πολιτικής σε βασικούς τομείς, μια σημαντική αναβάθμιση του ρόλου της τοπικής αυτοδιοίκησης σε αμφότερα τα επίπεδα με σκοπό την ενίσχυση της τοπικής αυτονομίας και τον εξορθολογισμό των διοικητικών διαδικασιών των τοπικών αρχών· ο εξορθολογισμός των κρατικών επιχειρήσεων και των επιχειρήσεων τοπικής ιδιοκτησίας· και ο εκσυγχρονισμός των διαδικασιών προσλήψεων, η βελτίωση της κινητικότητας στον δημόσιο τομέα με σκοπό την καλύτερη αξιοποίηση των πόρων.

Ως προαπαιτούμενα, οι αρχές θα ευθυγραμμίσουν τις μη μισθολογικές παροχές όπως οι ημερήσιες αποζημιώσεις, οι δαπάνες ταξιδίου και άλλα ευεργετήματα, με τις βέλτιστες πρακτικές που επικρατούν στην ΕΕ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2016. Έως τον Σεπτέμβριο του 2015, οι αρχές θα εγκρίνουν νομοθετικά το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης του «ΟΑΣΑ Συγκοινωνίες Αθηνών» το οποίο έχει συμφωνηθεί με τους θεσμούς (βασικό παραδοτέο).

Έως τον Οκτώβριο του 2015, οι αρχές θα προβούν σε μεταρρύθμιση του ενιαίου μισθολογίου, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2016, καθορίζοντας τις βασικές παραμέτρους με δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο, με βάση τους συμφωνηθέντες στόχους για τα μισθολογικά κονδύλια και με συστηματική εφαρμογή σε ολόκληρο τον δημόσιο τομέα, περιλαμβανομένης της αποσυμπίεσης της μισθολογικής κατανομής σε ολόκληρο το μισθολογικό φάσμα σε συνάρτηση με τις δεξιότητες, τις επιδόσεις και τις αρμοδιότητες και την θέση του προσωπικού (βασικό παραδοτέο) και σε ευθυγράμμιση των αδειών με τις βέλτιστες πρακτικές που επικρατούν στην ΕΕ. Έως το 2018 το τρέχον «κλαδικό» σύστημα θα υποστεί μεταρρύθμιση με σκοπό μια βελτιωμένη δομή με περιγραφές καθηκόντων η οποία και θα αντανακλάται στο μισθολόγιο. Οι αρχές θα θεσπίσουν νομοθεσία έως τον Νοέμβριο του 2015 για την έκδοση όλης της δευτερογενούς νομοθεσίας για την εφαρμογή της μεταρρύθμισης του μισθολογίου και έως τον Ιούνιο του 2016 για τον εξορθολογισμό των ειδικών μισθολογίων με ισχύ το 2017.

Στηριζόμενες στις συμβουλές διεθνών εμπειρογνωμόνων υπό τον συντονισμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι αρχές: i) έως τον (Οκτώβριο του 2015), θα επανεξετάσουν και θα αρχίσουν να εφαρμόζουν τη νομοθεσία για την επιλογή διευθυντικών στελεχών (βασικό παραδοτέο). Η επιλογή διευθυντικών στελεχών θα ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2016, με επιλογή Γενικών Διευθυντών έως τον Δεκέμβριο του 2015 και Διευθυντών έως τον Μάιο του 2016. Η μεταρρύθμιση θα βασίσει την πρόσληψη διευθυντικών στελεχών στην αξία και τις ικανότητές τους, με αποσύνδεση της τεχνικής εφαρμογής από τις πολιτικές αποφάσεις, ενώ θα τροποποιήσει επίσης το καθεστώς των Γενικών Γραμματειών και άλλων ανώτατων κλιμακίων διοίκησης στους δημόσιους οργανισμούς, περιλαμβανομένων των κρατικών επιχειρήσεων, με σκοπό την αποπολιτικοποίηση και την βελτίωση της θεσμικής μνήμης και, παράλληλα, την εξασφάλιση της αποτελεσματικότητας και της ορθής εκχώρησης εξουσιών, ii) έως τον Νοέμβριο του 2015, θα νομοθετήσουν το νέο πλαίσιο αξιολόγησης των επιδόσεων όλου του προσωπικού, με σκοπό την καλλιέργεια ενός πνεύματος επίτευξης αποτελεσμάτων.

Έως τον Οκτώβριο του 2015, οι αρχές θα καθορίσουν, εντός της νέας Μεσοπρόθεσμης Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΔΣτρ), ανώτατα όρια για τις μισθολογικές δαπάνες και τα επίπεδα απασχόλησης στο δημόσιο που να συνάδουν με την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων και με την εξασφάλιση φθίνουσας πορείας για τις δημόσιες δαπάνες σε σχέση με το ΑΕΠ κατά την περίοδο 2016-2019 (βασικό παραδοτέο). Προς τούτο, οι αρχές δεσμεύονται να συνεχίσουν τον κανόνα των αποχωρήσεων το 2016, ενώ ο συντελεστής για τα έτη 2017-2019 θα καθοριστεί στην ΜΔΣτρ που θα εγκριθεί τον Οκτώβριο του 2015. Για τις επόμενες φορές, ο κανόνας των αποχωρήσεων θα αναθεωρείται ετησίως στο πλαίσιο της ΜΔΣτρ για τα έτη που έπονται του επομένου (t+2).

Έως τον Νοέμβριο του 2015, η υφιστάμενη Γενική Γραμματεία Συντονισμού θα ενισχυθεί ώστε να εξασφαλιστεί ο αποτελεσματικός προγραμματισμός και συντονισμός του κυβερνητικού έργου, των νομοθετικών πρωτοβουλιών, της παρακολούθησης της εφαρμογής των μεταρρυθμίσεων και των λειτουργιών αρμπιτράζ σε όλες τις πολιτικές.

Έως τον Δεκέμβριο του 2015, οι αρχές θα θεσπίσουν ένα νέο σύστημα μόνιμης κινητικότητας. Το σύστημα θα προωθήσει την χρήση της περιγραφής καθηκόντων και θα συνδέεται με μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων που θα περιλαμβάνει όλες τις κενές θέσεις. Την τελική απόφαση για την κινητικότητα του προσωπικού θα λαμβάνει η εκάστοτε υπηρεσία. Με τον τρόπο αυτόν θα εξορθολογιστεί η κατανομή πόρων καθώς και η στελέχωση σε ολόκληρο τον τομέα της γενικής κυβέρνησης.

Οι αρχές θα συνεχίσουν να εντοπίζουν παράνομες προσλήψεις, ασφαλιστικά μέτρα, καθώς και πειθαρχικές υποθέσεις και να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα.

Οι αρχές, με τη συνδρομή τεχνικής βοήθειας, θα θέσουν σε εφαρμογή πρόγραμμα βελτίωσης της πρόσβασης των πολιτών στη δικαιοσύνη. Αυτό περιλαμβάνει μακροπρόθεσμο σχέδιο κωδικοποίησης των κυριότερων νομοθεσιών που θα προταθεί έως τον Μάρτιο του 2016 και θα έχει εφαρμοστεί πλήρως έως τον Ιούνιο του 2018. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία ηλεκτρονικής πύλης που θα παρέχει πρόσβαση στη νομοθεσία, τόσο στη δημοσιευμένη μορφή της (ΦΕΚ) όσο και στην ενοποιημένη εκδοχή των διαφόρων διατάξεων, έως τον Δεκέμβριο του 2016.

Shares

ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ

Διαβάστε την ενότητα της δημόσιας διοίκησης για να απολαύσετε ένα μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας. Μέσα σε λίγους μήνες οι πιστωτές μας ζητούν και εμείς συμφωνούμε ότι μπορεί να αλλάξει συθέμελα το σύστημα της δημόσιας διοίκησης σε βαθμό ανασύστασης κράτους. Θετική η υποχρέωση που αναλαμβάνει η κυβέρνηση να λειτουργήσει ηλεκτρονική πύλη που δεν θα δημοσιεύει απλά τα ΦΕΚ της νομοθεσίας αλλά θα ενσωματώνει και τις τροπολογίες σε ένα τελικό κείμενο ώστε οι πολίτες να έχουμε πρόσβαση στους ισχύοντες νόμους χωρίς να χρειάζονται τη συμβολή δικηγόρου. 

EXPLAINER

[σε αγκύλες] Όπως το βρίσκουμε στο πρωτότυπο. Πρόκειται για σημεία που βρίσκονται ακόμα υπό διαπραγμάτευση, όπως οι ημερομηνίες όσο η αξιολόγηση καθυστερεί. Το 90% αφορά προτάσεις της ελληνικής πλευράς που δεν έχουν περάσει στο τελικό κείμενο.

 [Σχόλιο: ]  Τα σχόλια της συντακτικής ομάδας του ThePressProject

 [Όνομα: ]  Σχολιασμός από προσκεκλιμένο ειδικό επί του θέματος

 προαπαιτούμενο  για το κλείσιμο της αξιολόγησης

 (βασικό παραδοτέο)  προκειμένου να γίνει εκταμίευση 

Αρχές: Όπου αναφέρεται στο μνημόνιο αφορά την Ελληνική Κυβέρνηση.

Προσοχή: Η μετάφραση έχει γίνει από το ThePressProject. Παρακαλούνται τα εμπορικά ΜΜΕ να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους χρήσης.