Μνημόνιο 3.5

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

5. Ένα σύγχρονο κράτος και Δημόσια Διοίκηση

5.1 Δημόσια Διοίκηση


Οι αρχές σκοπεύουν να εκσυγχρονίσουν και να ενδυναμώσουν σημαντικά την ελληνική διοίκηση και να θέσουν σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα, σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για την ανάπτυξη ικανοτήτων και την αποπολιτικοποίηση της ελληνικής διοίκησης.

Ως  προαπαιτούμενο , οι αρχές θα συμφωνήσουν με τους Θεσμούς και θα εγκρίνουν νομοθεσία για την αποπολιτικοποίηση των Γενικών Γραμματειών.  [Σχόλιο: Βασική προεκλογική δέσμευση και του ΣΥΡΙΖΑ] 

Περαιτέρω δράσεις περιλαμβάνουν:

Ι. Την επιλογή των διαχειριστών. Μέχρι το Μάιο του 2016, όλη η δευτερεύουσα νομοθεσία που χρειάζεται για την εφαρμογή της νομοθεσίας στην επιλογή των διαχειριστών θα εκδοθεί. Από τον [Μάιο] του 2016, περιγραφές εργασίας θα απαιτούνται για τη διαδικασία της επιλογής των διαχειριστών. Οι αρχές θα ολοκληρώσουν τους ορισμούς των Γενικών Διευθυντων μέχρι το Σεπτέμβριο του 2016, των Διευθυντων μέχρι το Ιανουάριο του 2017 και των Τμηματαρχων μέχρι τον Ιούνιο του 2017..

ii. Αξιολόγηση επίδοσης. Μέχρι τον Ιούνιο του 2016, οι αρχές θα εκδώσουν όλη τη δευτερεύουσα νομοθεσία που χρειάζεται για να να εφαρμοστεί το σχέδιο αξιολόγησης επίδοσης  (βασικό παραδοτέο) . H πρώτη εκτίμηση θα πραγματοποιηθεί μέχρι τον [Ιούνιο] του 2017

iii. Κλιμάκια μισθοδοσίας και Σπουδές: Μέχρι τον Ιούνιο του 2016 οι αρχές θα ολοκληρώσουν την πρώτη φάση εξορθολογισμού των ειδικών μισθολογικών κλιμακίων, που θα καταλήξει στην μείωση των αριθμών και στην μεταρρύθμιση τους με την ίδια μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για το ενιαίο μισθολόγιο, που θα λάβει χώρα από το 2017  (βασικό παραδοτέο) . Οι αρχές θα επαναπροσδιορίσουν επιπλέον τα επιδόματα εκτός μισθού για όλους τους υπαλλήλους που καλύπτονται από τα ειδικά μισθολόγια, σύμφωνα με τη μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για το ενιαίο μισθολόγιο. μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2016. Το επίδομα για τα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα θα εναρμονιστεί βάσει της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας μέχρι τον Ιούνιο του 2016.

iv. Σπουδές: Το υπάρχον κλαδικό σύστημα θα μεταρρυθμιστεί προκειμένου να έχει καλύτερη διάρθρωση στην περιγραφή των προσόντων για τις θέσεις εργασίας που θα αντικατοπτρίζεται στο μισθολογικό κλιμάκιο.

v. Κινητικότητα: Μέχρι τον Ιούνιο του 2016 οι αρχές θα: παρουσιάσουν ένα νέο μόνιμο σύστημα κινητικότητας  (βασικό παραδοτέο) , που θα προωθεί την χρήση των προσόντων και θα συνδέεται με μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων που θα περιλαμβάνει όλες τις κενές θέσεις. Το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί από τον Ιανουάριο του 2017. Η τελική απόφαση για την κινητικότητα των εργαζομένων θα λαμβάνεται από την υπηρεσία πρόσληψης με κενή θέση, χωρίς να υπάρχει εμπλοκή πολιτικών κριτηρίων και σύμφωνα με τους προκαθορισμένους κανόνες σχετικά με τις υποχρεώσεις που αφήνει στην υπηρεσία που αφήνει. Αυτό θα εξορθολογίσει την κατανομή των πόρων όπως και των υπαλλήλων εντός της Γενικής Κυβέρνησης

vi) Μισθολόγιο: Σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής (MTFS) του 2016-19, θα καθοριστούν ανώτατα όρια για τις μισθολογικές δαπάνες και τα επίπεδα απασχόλησης στο δημόσιο που να συνάδουν με την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων και με την εξασφάλιση φθίνουσας πορείας για τις δημόσιες δαπάνες σε σχέση με το ΑΕΠ.  [Σχόλιο: Φυσικά στα ανώτατα όρια δεν περιλαμβάονται οι μισθοί των εκπροσώπων που ορίζει η Ε.Ε. και η οποία σε ειδική ενότητα αναφέρει ότι πρέπει να είναι ικανοποιητικοί] .  Τα σημεία τριβής θα επιμηκυνθούν μετά το 2018 (όπως ορίζεται στο σημείο 2.1) και θα υπαχθούν στην ετήσια έκθεση στο πλαίσιο του ΜΠΔΣ, για τα έτη που έπονται του επόμενου (t+2).

vii) Τριετές σχέδιο μεταρρύθμισης: Από τον Ιούνιο του 2016, χτίζοντας πάνω στο ήδη νομοθετημένο πλαίσιο, οι αρχές θα ολοκληρώσουν και θα υιοθετήσουν ένα τριετές πλάνο μεταρρύθμισης, σε συμφωνία με την Κομισιόν, χρησιμοποιώντας την βέλτιστη πρακτική που προσφέρει η Υπηρεσία Υποστήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων (της Κομισιόν). Τα κύρια σημεία, αυτής της στρατηγικής θα είναι τα εξής: αναδιοργάνωση των διοικητικών υπηρεσιών, εξορθολογισμό διοικητικών διαδικασιών, βελτιστοποίηση των ανθρώπινων πόρων (ανθρώπινο δυναμικό), ενίσχυση της διαφάνειας, ηλεκτρονική διακυβέρνηση και επικοινωνιακή στρατηγική. Θα πρέπει να παρέχει α) συντονισμό των πολιτικών, σχέδιο για το ανθρώπινο δυναμικό το οποίο θα καλύπτει τις ανάγκες προσλήψεων, τόνωση των μονάδων πολιτικής σε βασικούς τομείς.  [Σχόλιο: την ανασύσταση του κράτους ξέχασαν]   β) ουσιαστική αναβάθμιση του ρόλου της τοπικής αυτοδιοικησης και των δύο βαθμίδων με στόχο την ενδυνάμωση της τοπικής αυτονομίας και τον εξορθολογισμό των διοικητικών δομών των τοπικών αρχών. γ) εξορθολογισμός της λειτουργίας των ΔΕΚΟ και των επιχειρήσεων σε τοπικό επίπεδο. δ) εκσυγχρονισμός των διαδικασιών πρόσληψης. ε) βελτίωση της κινητικότητας στον δημόσιο τομέα για καλύτερη εκμετάλλευση των πόρων ε) ενδυνάμωση της υφιστάμενης Γενικής Γραμματείας Συντονισμού ώστε να εξασφαλιστεί ο αποτελεσματικός προγραμματισμός και συντονισμός του κυβερνητικού έργου, των νομοθετικών πρωτοβουλιών, της παρακολούθησης της εφαρμογής των μεταρρυθμίσεων και των λειτουργιών αρμπιτράζ σε όλες τις πολιτικές.

viii) παράνομες προσλήψεις: Οι αρχές θα συνεχίσουν να εντοπίζουν παράνομες προσλήψεις, θα ασκούν ασφαλιστικά μέτρα, καθώς και πειθαρχικές υποθέσεις και να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα.

ix) εσωτερικός λογιστικός έλεγχος : οι αρχές θα πρέπει να θεσπίσουν ένα σύστημα εσωτερικού λογιστικού ελέγχου

x) Πρόσβαση στη δικαιοσύνη: Οι αρχές, με τη συνδρομή τεχνικής βοήθειας, θα θέσουν σε εφαρμογή πρόγραμμα βελτίωσης της πρόσβασης των πολιτών στη δικαιοσύνη. Αυτό περιλαμβάνει μακροπρόθεσμο σχέδιο κωδικοποίησης των κυριότερων νομοθεσιών το οποίο θα προταθεί έως τον Ιούνιο του 2016 και να τεθεί σε εφαρμογή έως τον Ιούνιο του 2018. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία ηλεκτρονικής πύλης που θα παρέχει πρόσβαση στη νομοθεσία, τόσο στη δημοσιευμένη μορφή της (ΦΕΚ) όσο και στην ενοποιημένη εκδοχή των διαφόρων διατάξεων  [Σχόλιο: Επιτέλους!] , έως τον Δεκέμβριο του 2016.
5. Ένα σύγχρονο κράτος και Δημόσια Διοίκηση

5.1 Δημόσια Διοίκηση


Οι αρχές σκοπεύουν να εκσυγχρονίσουν και να ενδυναμώσουν σημαντικά την ελληνική διοίκηση και να θέσουν σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα, σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για την ανάπτυξη ικανοτήτων και την αποπολιτικοποίηση της ελληνικής διοίκησης.

Ως  προαπαιτούμενο , οι αρχές θα συμφωνήσουν με τους Θεσμούς και θα εγκρίνουν νομοθεσία για την αποπολιτικοποίηση των Γενικών Γραμματειών.  [Σχόλιο: Βασική προεκλογική δέσμευση και του ΣΥΡΙΖΑ] 

Περαιτέρω δράσεις περιλαμβάνουν:

Ι. Την επιλογή των διαχειριστών. Μέχρι το Μάιο του 2016, όλη η δευτερεύουσα νομοθεσία που χρειάζεται για την εφαρμογή της νομοθεσίας στην επιλογή των διαχειριστών θα εκδοθεί. Από τον [Μάιο] του 2016, περιγραφές εργασίας θα απαιτούνται για τη διαδικασία της επιλογής των διαχειριστών. Οι αρχές θα ολοκληρώσουν τους ορισμούς των Γενικών Διευθυντων μέχρι το Σεπτέμβριο του 2016, των Διευθυντων μέχρι το Ιανουάριο του 2017 και των Τμηματαρχων μέχρι τον Ιούνιο του 2017..

ii. Αξιολόγηση επίδοσης. Μέχρι τον Ιούνιο του 2016, οι αρχές θα εκδώσουν όλη τη δευτερεύουσα νομοθεσία που χρειάζεται για να να εφαρμοστεί το σχέδιο αξιολόγησης επίδοσης  (βασικό παραδοτέο) . H πρώτη εκτίμηση θα πραγματοποιηθεί μέχρι τον [Ιούνιο] του 2017

iii. Κλιμάκια μισθοδοσίας και Σπουδές: Μέχρι τον Ιούνιο του 2016 οι αρχές θα ολοκληρώσουν την πρώτη φάση εξορθολογισμού των ειδικών μισθολογικών κλιμακίων, που θα καταλήξει στην μείωση των αριθμών και στην μεταρρύθμιση τους με την ίδια μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για το ενιαίο μισθολόγιο, που θα λάβει χώρα από το 2017  (βασικό παραδοτέο) . Οι αρχές θα επαναπροσδιορίσουν επιπλέον τα επιδόματα εκτός μισθού για όλους τους υπαλλήλους που καλύπτονται από τα ειδικά μισθολόγια, σύμφωνα με τη μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για το ενιαίο μισθολόγιο. μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2016. Το επίδομα για τα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα θα εναρμονιστεί βάσει της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας μέχρι τον Ιούνιο του 2016.

iv. Σπουδές: Το υπάρχον κλαδικό σύστημα θα μεταρρυθμιστεί προκειμένου να έχει καλύτερη διάρθρωση στην περιγραφή των προσόντων για τις θέσεις εργασίας που θα αντικατοπτρίζεται στο μισθολογικό κλιμάκιο.

v. Κινητικότητα: Μέχρι τον Ιούνιο του 2016 οι αρχές θα: παρουσιάσουν ένα νέο μόνιμο σύστημα κινητικότητας  (βασικό παραδοτέο) , που θα προωθεί την χρήση των προσόντων και θα συνδέεται με μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων που θα περιλαμβάνει όλες τις κενές θέσεις. Το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί από τον Ιανουάριο του 2017. Η τελική απόφαση για την κινητικότητα των εργαζομένων θα λαμβάνεται από την υπηρεσία πρόσληψης με κενή θέση, χωρίς να υπάρχει εμπλοκή πολιτικών κριτηρίων και σύμφωνα με τους προκαθορισμένους κανόνες σχετικά με τις υποχρεώσεις που αφήνει στην υπηρεσία που αφήνει. Αυτό θα εξορθολογίσει την κατανομή των πόρων όπως και των υπαλλήλων εντός της Γενικής Κυβέρνησης

vi) Μισθολόγιο: Σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής (MTFS) του 2016-19, θα καθοριστούν ανώτατα όρια για τις μισθολογικές δαπάνες και τα επίπεδα απασχόλησης στο δημόσιο που να συνάδουν με την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων και με την εξασφάλιση φθίνουσας πορείας για τις δημόσιες δαπάνες σε σχέση με το ΑΕΠ.  [Σχόλιο: Φυσικά στα ανώτατα όρια δεν περιλαμβάονται οι μισθοί των εκπροσώπων που ορίζει η Ε.Ε. και η οποία σε ειδική ενότητα αναφέρει ότι πρέπει να είναι ικανοποιητικοί] .  Τα σημεία τριβής θα επιμηκυνθούν μετά το 2018 (όπως ορίζεται στο σημείο 2.1) και θα υπαχθούν στην ετήσια έκθεση στο πλαίσιο του ΜΠΔΣ, για τα έτη που έπονται του επόμενου (t+2).

vii) Τριετές σχέδιο μεταρρύθμισης: Από τον Ιούνιο του 2016, χτίζοντας πάνω στο ήδη νομοθετημένο πλαίσιο, οι αρχές θα ολοκληρώσουν και θα υιοθετήσουν ένα τριετές πλάνο μεταρρύθμισης, σε συμφωνία με την Κομισιόν, χρησιμοποιώντας την βέλτιστη πρακτική που προσφέρει η Υπηρεσία Υποστήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων (της Κομισιόν). Τα κύρια σημεία, αυτής της στρατηγικής θα είναι τα εξής: αναδιοργάνωση των διοικητικών υπηρεσιών, εξορθολογισμό διοικητικών διαδικασιών, βελτιστοποίηση των ανθρώπινων πόρων (ανθρώπινο δυναμικό), ενίσχυση της διαφάνειας, ηλεκτρονική διακυβέρνηση και επικοινωνιακή στρατηγική. Θα πρέπει να παρέχει α) συντονισμό των πολιτικών, σχέδιο για το ανθρώπινο δυναμικό το οποίο θα καλύπτει τις ανάγκες προσλήψεων, τόνωση των μονάδων πολιτικής σε βασικούς τομείς.  [Σχόλιο: την ανασύσταση του κράτους ξέχασαν]   β) ουσιαστική αναβάθμιση του ρόλου της τοπικής αυτοδιοικησης και των δύο βαθμίδων με στόχο την ενδυνάμωση της τοπικής αυτονομίας και τον εξορθολογισμό των διοικητικών δομών των τοπικών αρχών. γ) εξορθολογισμός της λειτουργίας των ΔΕΚΟ και των επιχειρήσεων σε τοπικό επίπεδο. δ) εκσυγχρονισμός των διαδικασιών πρόσληψης. ε) βελτίωση της κινητικότητας στον δημόσιο τομέα για καλύτερη εκμετάλλευση των πόρων ε) ενδυνάμωση της υφιστάμενης Γενικής Γραμματείας Συντονισμού ώστε να εξασφαλιστεί ο αποτελεσματικός προγραμματισμός και συντονισμός του κυβερνητικού έργου, των νομοθετικών πρωτοβουλιών, της παρακολούθησης της εφαρμογής των μεταρρυθμίσεων και των λειτουργιών αρμπιτράζ σε όλες τις πολιτικές.

viii) παράνομες προσλήψεις: Οι αρχές θα συνεχίσουν να εντοπίζουν παράνομες προσλήψεις, θα ασκούν ασφαλιστικά μέτρα, καθώς και πειθαρχικές υποθέσεις και να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα.

ix) εσωτερικός λογιστικός έλεγχος : οι αρχές θα πρέπει να θεσπίσουν ένα σύστημα εσωτερικού λογιστικού ελέγχου

x) Πρόσβαση στη δικαιοσύνη: Οι αρχές, με τη συνδρομή τεχνικής βοήθειας, θα θέσουν σε εφαρμογή πρόγραμμα βελτίωσης της πρόσβασης των πολιτών στη δικαιοσύνη. Αυτό περιλαμβάνει μακροπρόθεσμο σχέδιο κωδικοποίησης των κυριότερων νομοθεσιών το οποίο θα προταθεί έως τον Ιούνιο του 2016 και να τεθεί σε εφαρμογή έως τον Ιούνιο του 2018. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία ηλεκτρονικής πύλης που θα παρέχει πρόσβαση στη νομοθεσία, τόσο στη δημοσιευμένη μορφή της (ΦΕΚ) όσο και στην ενοποιημένη εκδοχή των διαφόρων διατάξεων  [Σχόλιο: Επιτέλους!] , έως τον Δεκέμβριο του 2016.

5. Ένα σύγχρονο κράτος και Δημόσια Διοίκηση

5.1 Δημόσια Διοίκηση


Οι αρχές σκοπεύουν να εκσυγχρονίσουν και να ενδυναμώσουν σημαντικά την ελληνική διοίκηση και να θέσουν σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα, σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για την ανάπτυξη ικανοτήτων και την αποπολιτικοποίηση της ελληνικής διοίκησης.

Ως  προαπαιτούμενο , οι αρχές θα συμφωνήσουν με τους Θεσμούς και θα εγκρίνουν νομοθεσία για την αποπολιτικοποίηση των Γενικών Γραμματειών.  [Σχόλιο: Βασική προεκλογική δέσμευση και του ΣΥΡΙΖΑ] 

Περαιτέρω δράσεις περιλαμβάνουν:

Ι. Την επιλογή των διαχειριστών. Μέχρι το Μάιο του 2016, όλη η δευτερεύουσα νομοθεσία που χρειάζεται για την εφαρμογή της νομοθεσίας στην επιλογή των διαχειριστών θα εκδοθεί. Από τον [Μάιο] του 2016, περιγραφές εργασίας θα απαιτούνται για τη διαδικασία της επιλογής των διαχειριστών. Οι αρχές θα ολοκληρώσουν τους ορισμούς των Γενικών Διευθυντων μέχρι το Σεπτέμβριο του 2016, των Διευθυντων μέχρι το Ιανουάριο του 2017 και των Τμηματαρχων μέχρι τον Ιούνιο του 2017..

ii. Αξιολόγηση επίδοσης. Μέχρι τον Ιούνιο του 2016, οι αρχές θα εκδώσουν όλη τη δευτερεύουσα νομοθεσία που χρειάζεται για να να εφαρμοστεί το σχέδιο αξιολόγησης επίδοσης  (βασικό παραδοτέο) . H πρώτη εκτίμηση θα πραγματοποιηθεί μέχρι τον [Ιούνιο] του 2017

iii. Κλιμάκια μισθοδοσίας και Σπουδές: Μέχρι τον Ιούνιο του 2016 οι αρχές θα ολοκληρώσουν την πρώτη φάση εξορθολογισμού των ειδικών μισθολογικών κλιμακίων, που θα καταλήξει στην μείωση των αριθμών και στην μεταρρύθμιση τους με την ίδια μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για το ενιαίο μισθολόγιο, που θα λάβει χώρα από το 2017  (βασικό παραδοτέο) . Οι αρχές θα επαναπροσδιορίσουν επιπλέον τα επιδόματα εκτός μισθού για όλους τους υπαλλήλους που καλύπτονται από τα ειδικά μισθολόγια, σύμφωνα με τη μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για το ενιαίο μισθολόγιο. μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2016. Το επίδομα για τα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα θα εναρμονιστεί βάσει της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας μέχρι τον Ιούνιο του 2016.

iv. Σπουδές: Το υπάρχον κλαδικό σύστημα θα μεταρρυθμιστεί προκειμένου να έχει καλύτερη διάρθρωση στην περιγραφή των προσόντων για τις θέσεις εργασίας που θα αντικατοπτρίζεται στο μισθολογικό κλιμάκιο.

v. Κινητικότητα: Μέχρι τον Ιούνιο του 2016 οι αρχές θα: παρουσιάσουν ένα νέο μόνιμο σύστημα κινητικότητας  (βασικό παραδοτέο) , που θα προωθεί την χρήση των προσόντων και θα συνδέεται με μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων που θα περιλαμβάνει όλες τις κενές θέσεις. Το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί από τον Ιανουάριο του 2017. Η τελική απόφαση για την κινητικότητα των εργαζομένων θα λαμβάνεται από την υπηρεσία πρόσληψης με κενή θέση, χωρίς να υπάρχει εμπλοκή πολιτικών κριτηρίων και σύμφωνα με τους προκαθορισμένους κανόνες σχετικά με τις υποχρεώσεις που αφήνει στην υπηρεσία που αφήνει. Αυτό θα εξορθολογίσει την κατανομή των πόρων όπως και των υπαλλήλων εντός της Γενικής Κυβέρνησης

vi) Μισθολόγιο: Σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής (MTFS) του 2016-19, θα καθοριστούν ανώτατα όρια για τις μισθολογικές δαπάνες και τα επίπεδα απασχόλησης στο δημόσιο που να συνάδουν με την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων και με την εξασφάλιση φθίνουσας πορείας για τις δημόσιες δαπάνες σε σχέση με το ΑΕΠ.  [Σχόλιο: Φυσικά στα ανώτατα όρια δεν περιλαμβάονται οι μισθοί των εκπροσώπων που ορίζει η Ε.Ε. και η οποία σε ειδική ενότητα αναφέρει ότι πρέπει να είναι ικανοποιητικοί] .  Τα σημεία τριβής θα επιμηκυνθούν μετά το 2018 (όπως ορίζεται στο σημείο 2.1) και θα υπαχθούν στην ετήσια έκθεση στο πλαίσιο του ΜΠΔΣ, για τα έτη που έπονται του επόμενου (t+2).

vii) Τριετές σχέδιο μεταρρύθμισης: Από τον Ιούνιο του 2016, χτίζοντας πάνω στο ήδη νομοθετημένο πλαίσιο, οι αρχές θα ολοκληρώσουν και θα υιοθετήσουν ένα τριετές πλάνο μεταρρύθμισης, σε συμφωνία με την Κομισιόν, χρησιμοποιώντας την βέλτιστη πρακτική που προσφέρει η Υπηρεσία Υποστήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων (της Κομισιόν). Τα κύρια σημεία, αυτής της στρατηγικής θα είναι τα εξής: αναδιοργάνωση των διοικητικών υπηρεσιών, εξορθολογισμό διοικητικών διαδικασιών, βελτιστοποίηση των ανθρώπινων πόρων (ανθρώπινο δυναμικό), ενίσχυση της διαφάνειας, ηλεκτρονική διακυβέρνηση και επικοινωνιακή στρατηγική. Θα πρέπει να παρέχει α) συντονισμό των πολιτικών, σχέδιο για το ανθρώπινο δυναμικό το οποίο θα καλύπτει τις ανάγκες προσλήψεων, τόνωση των μονάδων πολιτικής σε βασικούς τομείς.  [Σχόλιο: την ανασύσταση του κράτους ξέχασαν]   β) ουσιαστική αναβάθμιση του ρόλου της τοπικής αυτοδιοικησης και των δύο βαθμίδων με στόχο την ενδυνάμωση της τοπικής αυτονομίας και τον εξορθολογισμό των διοικητικών δομών των τοπικών αρχών. γ) εξορθολογισμός της λειτουργίας των ΔΕΚΟ και των επιχειρήσεων σε τοπικό επίπεδο. δ) εκσυγχρονισμός των διαδικασιών πρόσληψης. ε) βελτίωση της κινητικότητας στον δημόσιο τομέα για καλύτερη εκμετάλλευση των πόρων ε) ενδυνάμωση της υφιστάμενης Γενικής Γραμματείας Συντονισμού ώστε να εξασφαλιστεί ο αποτελεσματικός προγραμματισμός και συντονισμός του κυβερνητικού έργου, των νομοθετικών πρωτοβουλιών, της παρακολούθησης της εφαρμογής των μεταρρυθμίσεων και των λειτουργιών αρμπιτράζ σε όλες τις πολιτικές.

viii) παράνομες προσλήψεις: Οι αρχές θα συνεχίσουν να εντοπίζουν παράνομες προσλήψεις, θα ασκούν ασφαλιστικά μέτρα, καθώς και πειθαρχικές υποθέσεις και να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα.

ix) εσωτερικός λογιστικός έλεγχος : οι αρχές θα πρέπει να θεσπίσουν ένα σύστημα εσωτερικού λογιστικού ελέγχου

x) Πρόσβαση στη δικαιοσύνη: Οι αρχές, με τη συνδρομή τεχνικής βοήθειας, θα θέσουν σε εφαρμογή πρόγραμμα βελτίωσης της πρόσβασης των πολιτών στη δικαιοσύνη. Αυτό περιλαμβάνει μακροπρόθεσμο σχέδιο κωδικοποίησης των κυριότερων νομοθεσιών το οποίο θα προταθεί έως τον Ιούνιο του 2016 και να τεθεί σε εφαρμογή έως τον Ιούνιο του 2018. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία ηλεκτρονικής πύλης που θα παρέχει πρόσβαση στη νομοθεσία, τόσο στη δημοσιευμένη μορφή της (ΦΕΚ) όσο και στην ενοποιημένη εκδοχή των διαφόρων διατάξεων  [Σχόλιο: Επιτέλους!] , έως τον Δεκέμβριο του 2016.

5. Ένα σύγχρονο κράτος και Δημόσια Διοίκηση

5.1 Δημόσια Διοίκηση


Οι αρχές σκοπεύουν να εκσυγχρονίσουν και να ενδυναμώσουν σημαντικά την ελληνική διοίκηση και να θέσουν σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα, σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για την ανάπτυξη ικανοτήτων και την αποπολιτικοποίηση της ελληνικής διοίκησης.

Ως  προαπαιτούμενο , οι αρχές θα συμφωνήσουν με τους Θεσμούς και θα εγκρίνουν νομοθεσία για την αποπολιτικοποίηση των Γενικών Γραμματειών.  [Σχόλιο: Βασική προεκλογική δέσμευση και του ΣΥΡΙΖΑ] 

Περαιτέρω δράσεις περιλαμβάνουν:

Ι. Την επιλογή των διαχειριστών. Μέχρι το Μάιο του 2016, όλη η δευτερεύουσα νομοθεσία που χρειάζεται για την εφαρμογή της νομοθεσίας στην επιλογή των διαχειριστών θα εκδοθεί. Από τον [Μάιο] του 2016, περιγραφές εργασίας θα απαιτούνται για τη διαδικασία της επιλογής των διαχειριστών. Οι αρχές θα ολοκληρώσουν τους ορισμούς των Γενικών Διευθυντων μέχρι το Σεπτέμβριο του 2016, των Διευθυντων μέχρι το Ιανουάριο του 2017 και των Τμηματαρχων μέχρι τον Ιούνιο του 2017..

ii. Αξιολόγηση επίδοσης. Μέχρι τον Ιούνιο του 2016, οι αρχές θα εκδώσουν όλη τη δευτερεύουσα νομοθεσία που χρειάζεται για να να εφαρμοστεί το σχέδιο αξιολόγησης επίδοσης  (βασικό παραδοτέο) . H πρώτη εκτίμηση θα πραγματοποιηθεί μέχρι τον [Ιούνιο] του 2017

iii. Κλιμάκια μισθοδοσίας και Σπουδές: Μέχρι τον Ιούνιο του 2016 οι αρχές θα ολοκληρώσουν την πρώτη φάση εξορθολογισμού των ειδικών μισθολογικών κλιμακίων, που θα καταλήξει στην μείωση των αριθμών και στην μεταρρύθμιση τους με την ίδια μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για το ενιαίο μισθολόγιο, που θα λάβει χώρα από το 2017  (βασικό παραδοτέο) . Οι αρχές θα επαναπροσδιορίσουν επιπλέον τα επιδόματα εκτός μισθού για όλους τους υπαλλήλους που καλύπτονται από τα ειδικά μισθολόγια, σύμφωνα με τη μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για το ενιαίο μισθολόγιο. μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2016. Το επίδομα για τα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα θα εναρμονιστεί βάσει της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας μέχρι τον Ιούνιο του 2016.

iv. Σπουδές: Το υπάρχον κλαδικό σύστημα θα μεταρρυθμιστεί προκειμένου να έχει καλύτερη διάρθρωση στην περιγραφή των προσόντων για τις θέσεις εργασίας που θα αντικατοπτρίζεται στο μισθολογικό κλιμάκιο.

v. Κινητικότητα: Μέχρι τον Ιούνιο του 2016 οι αρχές θα: παρουσιάσουν ένα νέο μόνιμο σύστημα κινητικότητας  (βασικό παραδοτέο) , που θα προωθεί την χρήση των προσόντων και θα συνδέεται με μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων που θα περιλαμβάνει όλες τις κενές θέσεις. Το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί από τον Ιανουάριο του 2017. Η τελική απόφαση για την κινητικότητα των εργαζομένων θα λαμβάνεται από την υπηρεσία πρόσληψης με κενή θέση, χωρίς να υπάρχει εμπλοκή πολιτικών κριτηρίων και σύμφωνα με τους προκαθορισμένους κανόνες σχετικά με τις υποχρεώσεις που αφήνει στην υπηρεσία που αφήνει. Αυτό θα εξορθολογίσει την κατανομή των πόρων όπως και των υπαλλήλων εντός της Γενικής Κυβέρνησης

vi) Μισθολόγιο: Σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής (MTFS) του 2016-19, θα καθοριστούν ανώτατα όρια για τις μισθολογικές δαπάνες και τα επίπεδα απασχόλησης στο δημόσιο που να συνάδουν με την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων και με την εξασφάλιση φθίνουσας πορείας για τις δημόσιες δαπάνες σε σχέση με το ΑΕΠ.  [Σχόλιο: Φυσικά στα ανώτατα όρια δεν περιλαμβάονται οι μισθοί των εκπροσώπων που ορίζει η Ε.Ε. και η οποία σε ειδική ενότητα αναφέρει ότι πρέπει να είναι ικανοποιητικοί] .  Τα σημεία τριβής θα επιμηκυνθούν μετά το 2018 (όπως ορίζεται στο σημείο 2.1) και θα υπαχθούν στην ετήσια έκθεση στο πλαίσιο του ΜΠΔΣ, για τα έτη που έπονται του επόμενου (t+2).

vii) Τριετές σχέδιο μεταρρύθμισης: Από τον Ιούνιο του 2016, χτίζοντας πάνω στο ήδη νομοθετημένο πλαίσιο, οι αρχές θα ολοκληρώσουν και θα υιοθετήσουν ένα τριετές πλάνο μεταρρύθμισης, σε συμφωνία με την Κομισιόν, χρησιμοποιώντας την βέλτιστη πρακτική που προσφέρει η Υπηρεσία Υποστήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων (της Κομισιόν). Τα κύρια σημεία, αυτής της στρατηγικής θα είναι τα εξής: αναδιοργάνωση των διοικητικών υπηρεσιών, εξορθολογισμό διοικητικών διαδικασιών, βελτιστοποίηση των ανθρώπινων πόρων (ανθρώπινο δυναμικό), ενίσχυση της διαφάνειας, ηλεκτρονική διακυβέρνηση και επικοινωνιακή στρατηγική. Θα πρέπει να παρέχει α) συντονισμό των πολιτικών, σχέδιο για το ανθρώπινο δυναμικό το οποίο θα καλύπτει τις ανάγκες προσλήψεων, τόνωση των μονάδων πολιτικής σε βασικούς τομείς.  [Σχόλιο: την ανασύσταση του κράτους ξέχασαν]   β) ουσιαστική αναβάθμιση του ρόλου της τοπικής αυτοδιοικησης και των δύο βαθμίδων με στόχο την ενδυνάμωση της τοπικής αυτονομίας και τον εξορθολογισμό των διοικητικών δομών των τοπικών αρχών. γ) εξορθολογισμός της λειτουργίας των ΔΕΚΟ και των επιχειρήσεων σε τοπικό επίπεδο. δ) εκσυγχρονισμός των διαδικασιών πρόσληψης. ε) βελτίωση της κινητικότητας στον δημόσιο τομέα για καλύτερη εκμετάλλευση των πόρων ε) ενδυνάμωση της υφιστάμενης Γενικής Γραμματείας Συντονισμού ώστε να εξασφαλιστεί ο αποτελεσματικός προγραμματισμός και συντονισμός του κυβερνητικού έργου, των νομοθετικών πρωτοβουλιών, της παρακολούθησης της εφαρμογής των μεταρρυθμίσεων και των λειτουργιών αρμπιτράζ σε όλες τις πολιτικές.

viii) παράνομες προσλήψεις: Οι αρχές θα συνεχίσουν να εντοπίζουν παράνομες προσλήψεις, θα ασκούν ασφαλιστικά μέτρα, καθώς και πειθαρχικές υποθέσεις και να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα.

ix) εσωτερικός λογιστικός έλεγχος : οι αρχές θα πρέπει να θεσπίσουν ένα σύστημα εσωτερικού λογιστικού ελέγχου

x) Πρόσβαση στη δικαιοσύνη: Οι αρχές, με τη συνδρομή τεχνικής βοήθειας, θα θέσουν σε εφαρμογή πρόγραμμα βελτίωσης της πρόσβασης των πολιτών στη δικαιοσύνη. Αυτό περιλαμβάνει μακροπρόθεσμο σχέδιο κωδικοποίησης των κυριότερων νομοθεσιών το οποίο θα προταθεί έως τον Ιούνιο του 2016 και να τεθεί σε εφαρμογή έως τον Ιούνιο του 2018. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία ηλεκτρονικής πύλης που θα παρέχει πρόσβαση στη νομοθεσία, τόσο στη δημοσιευμένη μορφή της (ΦΕΚ) όσο και στην ενοποιημένη εκδοχή των διαφόρων διατάξεων  [Σχόλιο: Επιτέλους!] , έως τον Δεκέμβριο του 2016.

Shares

ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ

Διαβάστε την ενότητα της δημόσιας διοίκησης για να απολαύσετε ένα μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας. Μέσα σε λίγους μήνες οι πιστωτές μας ζητούν και εμείς συμφωνούμε ότι μπορεί να αλλάξει συθέμελα το σύστημα της δημόσιας διοίκησης σε βαθμό ανασύστασης κράτους. Θετική η υποχρέωση που αναλαμβάνει η κυβέρνηση να λειτουργήσει ηλεκτρονική πύλη που δεν θα δημοσιεύει απλά τα ΦΕΚ της νομοθεσίας αλλά θα ενσωματώνει και τις τροπολογίες σε ένα τελικό κείμενο ώστε οι πολίτες να έχουμε πρόσβαση στους ισχύοντες νόμους χωρίς να χρειάζονται τη συμβολή δικηγόρου. 

EXPLAINER

[σε αγκύλες] Όπως το βρίσκουμε στο πρωτότυπο. Πρόκειται για σημεία που βρίσκονται ακόμα υπό διαπραγμάτευση, όπως οι ημερομηνίες όσο η αξιολόγηση καθυστερεί. Το 90% αφορά προτάσεις της ελληνικής πλευράς που δεν έχουν περάσει στο τελικό κείμενο.

 [Σχόλιο: ]  Τα σχόλια της συντακτικής ομάδας του ThePressProject

 [Όνομα: ]  Σχολιασμός από προσκεκλιμένο ειδικό επί του θέματος

 προαπαιτούμενο  για το κλείσιμο της αξιολόγησης

 (βασικό παραδοτέο)  προκειμένου να γίνει εκταμίευση 

Αρχές: Όπου αναφέρεται στο μνημόνιο αφορά την Ελληνική Κυβέρνηση.

Προσοχή: Η μετάφραση έχει γίνει από το ThePressProject. Παρακαλούνται τα εμπορικά ΜΜΕ να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους χρήσης.